וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בטוניסיה: הממשלה חדשה - השרים ישנים

האם "ממשלת האחדות" הזו תפייס את הציבור? שרי ההגנה, החוץ, האוצר והפנים לא זזים, והאופוזיציה קיבלה את תיק הפיתוח האזורי. מזכ"ל הליגה הערבית: על מנהיגי ערב ללמוד לקח מטוניסיה

ראש ממשלת טוניסיה, מוחמד רנושי, הכריז הערב (שני) על הרכב ממשלת המעבר שהקים, האמורה לנהל את המדינה עד לקיומן של בחירות לנשיאות, בהן ייבחר מחליפו של הנשיא שהודח בהפיכה בסוף השבוע, זיין אל-עבדין בן עלי. בין היתר, הודיע רנושי כי כמה מהשרים הבכירים בממשלתו הקודמת, שפעלה תחת הנשיא המודח, יישארו בתפקידיהם - בהם שר החוץ, שר הפנים, שר ההגנה ושר האוצר.

עם זאת, ישנם גם כמה מינויים חדשים, ובין היתר מונה אחד ממנהיגי האופוזיציה, נג'יב צ'בי, לשר לפיתוח אזורי. עוד שניים ממנהיגי האופוזיציה, אחמד איברהים ומוסטפה בן ג'עפר, קיבלו גם הם משרות בממשלה.

מוקדם יותר קיימו כ-1,000 בני אדם הפגנת מחאה במרכז הבירה טוניס, בה ביקשו למחות על המשך הדומיננטיות המסתמנת של מפלגת השלטון של בן עלי, RCD, גם בממשלת המעבר. הם פוזרו על ידי המשטרה בסיוע גז מדמיע ותותחי מים.

"כל מי שיימצא ברשותו עושר עצום ייחקר"

במסיבת העיתונאים שכינס הודיע רנושי גם על שורה של רפורמות נוספות. בין היתר, הודיע כי כל "האסירים הפוליטיים" במדינה ישוחררו מהכלא. עוד הוסיף כי ועדה מיוחדת תפתח בחקירות נגד כל מי שייחשד בשחיתות, או שיימצא ברשותו "עושר עצום".

בתוך כך, אמר היום מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, כי על מנהיגי ערב "ללמוד את הלקח" מהאירועים במדינה שבה הודח הנשיא בהפיכה עממית של אזרחים שמחו על תנאי החיים הירודים, הדיכוי ושחיתות השלטון. "עלינו לעקוב מקרוב אחרי מה שקורה בטוניסיה", אמר מוסא בכנס כלכלי בין-ערבי בשארם א-שייח'. "אנחנו מקווים שהעם שם יבנה את המערכת שהוא רוצה". דבריו של מוסא בולטים על רקע העדר התגובות הרשמיות מצד רוב מנהיגי ערב לאירועים בטוניסיה.

בד בבד, הודיע היום מונסף מרזוקי, מנהיג גולה של מפלגת אופוזיציה טוניסאית, כי בכוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות שייערכו במדינה בעקבות הדחתו של הנשיא. "בכוונתי להתמודד", אמר בפריז מרזוקי, ראש מפלגת "קונגרס למען הרפובליקה" המזוהה עם המרכז-שמאל. "צריך לקיים בחירות אמינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully