וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוניסיה: ממתינים לממשלה, ההפגנות התחדשו

כ-1,000 מפגינים נגד מפלגת השלטון פוזרו בתותחי מים, שעות לפני ההכרזה על הקמת ממשלת אחדות. בלילה נמשכו הקרבות בין הצבא למשמר הנשיאות. מתברר: אשת הנשיא לקחה עמה 1.5 טונות זהב

רויטרס

(צילום: רויטרס; קריינות: אביב אברמוביץ'; עריכה: יאיר דניאל)

בטוניסיה ממתינים היום (שני) להכרזה על כינונה של ממשלת אחדות לאומית, ובינתיים התחדשו בשעות הצהריים ההפגנות בבירה טוניס. לפי הדיווחים, כ-1,000 בני אדם הפגינו במרכז העיר, ודרשו ממפלגת השלטון להרפות מאחיזתה במדינה. כוחות הביטחון פיזרו את המפגינים בעזרת גז מדמיע וירי מתותח מים. ככל הידוע לא היו נפגעים.

ממשלת המעבר, שעל הקמתה יכריז בהמשך היום ראש הממשלה מוחמד רנושי, צפויה כנראה לכלול בעיקר שרים ממפלגת השלטון RCD, שבראשה עמד עד זה מכבר הנשיא זיין אל-עבדין בן עלי. זאת, אף שבן עלי הודח בהפיכה עממית ונמלט לערב הסעודית בסוף השבוע. אולם נראה שההמונים מעוניינים להיפטר לא רק מהנשיא אלא מהמפלגה כולה, ובהפגנה היום נראו שלטים רבים עם הכיתוב "הפילו את מפלגת הדיקטטורה".

"אנחנו כאן כדי להגיד 'לא'. היה לנו מספיק מהמפלגה הזו", אמר לכתב רויטרס אחד המפגינים, מונג'י עמארי. "אנחנו לא רוצים לראות אותם יותר. הם האחראים למצב העגום שלנו".

מנגד, נמסר כי בהמשך היום מתוכננת בבירה גם הפגנת נגד, של אלפים מתומכיו של בן עלי, שיקראו לו לשוב לשלטון.

כוחות צבא ברחובות טוניס, בירת טוניסיה, בעקבות המהומות והדחת הנשיא. רויטרס
טנקים ממשיכים לפטרל ברחובות/רויטרס

רנושי, שכיהן גם כראש ממשלתו של בן עלי, התבקש להרכיב את הממשלה החדשה על ידי הנשיא הזמני, יו"ר הפרלמנט פואד מבאזה, שהושבע לאחר עזיבתו של בן עלי. הוא פתח במגעים עם מפלגות האופוזיציה השונות, ולפי הדיווחים, כבר הגיען עמן לכמה הסכמות על הרכב הממשלה החדשה. זו אכן תהיה מורכבת כנראה בעיקר מאנשי מפלגת השלטון, אך יהיו חברים בה גם שלושה ממנהיגי האופוזיציה. אתמול אמר רנושי כי הממשלה שיקים "תפתח דף חדש בהיסטוריה של טוניסיה".

מעשי ביזה, תורים בחנויות

ברחבי הבירה ממשיכים לפטרל כוחות צבא, בהם טנקים, אחרי שבשעות הלילה דווח על קרבות רחוב בין כוחות הצבא למיליציות הנאמנות לנשיא המודח, המורכבות מאנשי משמר הנשיאות, "הנמרים השחורים". אתמול נעצרו 3,000 מאנשי המשמר יחד עם העומד בראשו, עלי סריאטי, שנמסר כי יועמד לדין בגין אחריותו למשבר במדינה, בכך שהורה על ירי חי במפגינים.

את התושבים, בינתיים, מעסיק בעיקר המחסור במוצרים בסיסיים, שהתרוקנו מהמדפים לאחר ימים ארוכים של מהומות. בחנויות המזון ובתחנות הדלק ברחבי המדינה נראו היום תורים ארוכים. במקביל נמשכים הדיווחים על ביזה, ועל התארגנות מיליציות מקומיות של אזרחים, להגנה מפני בוזזים.

סופרמרקט נבזז בטוניס בירת טוניסיה. Hassene Dridi, AP
סופרמרקט בטוניס שנבזז והועלה באש/AP, Hassene Dridi

בתוך כך, אישר היום הבנק המרכזי של טוניסיה את הדיווחים לפיהם לפני בריחתה מהמדינה, הספיקה אשתו של הנשיא בן עלי, לילה טרבלסי, לאסוף ממרתפי בנק 1.5 טונות של זהב. לפי הדיווחים שפורסמו, מנהל הבנק סירב בתחילה לאפשר לה לקחת את מטילי הזהב, ששוויים נאמד ב-60 מיליון דולרים, אך לבסוף התרצה בעקבות הוראה ישירה מהנשיא. היום אמר המנהל כי בלילה ניסו מיליציות הנאמנות לנשיא לשדוד ממרתפי הבנק עוד זהב, אך כוחות צבא בלמו אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully