וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ למדינה: הסבירו הטעות בפרשת קרקעות גלנט

בג"ץ דרש מהיועמ"ש לספק בתוך 10 ימים הבהרות בנוגע לשאלה מדוע נוספו "בטעות" 350 מ"ר לשטח הנחלה של הרמטכ"ל המיועד יואב גלנט במושב עמיקם

בג"ץ דרש הערב (שני) מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לספק הבהרות בתוך עשרה ימים בנוגע לשאלה כיצד נוספו "בטעות" 350 מ"ר לשטח הנחלה של הרמטכ"ל המיועד, יואב גלנט. בעקבות העתירה שהגישה התנועה הירוקה לבג"ץ, ביקשו עוד השופטים מהמדינה לפרט אילו צעדים ננקטו כבר לתיקון הטעות, שנתגלתה בפברואר 2008, לרבות הרמה המעשית, ומהו לוח הזמנים המשוער לתיקון.

בנוסף, דרש בית המשפט הבהרות בנוגע להקצאת קרקע חקלאית בהיקף של 35 דונם ולסיבות לכך שבתיק אחר מסרה המדינה, כי משפחות נוספות קיבלו הקצאה דומה, בעוד מתשובת המדינה לעתירה עולה, כי גלנט היה היחיד שקיבל הקצאה כזאת, ואילו שכניו שפנו למינהל מקרקעי ישראל בבקשה להקצאה דומה נדחו. בית המשפט קבע כי תגובת היועץ המשפטי לממשלה תוגש, כשהיא מגובה בתצהירים, בתוך עשרה ימים, וכי יינתנו חמישה ימים נוספים לקבלת תגובה מתנועה הירוקה ומהעותרים הנוספים וכן מיואב גלנט.

לדברי עורכי הדין נדב אפלבאום וזיו גלסברג, שהגישו את העתירה בשם התנועה הירוקה, "ההחלטה מלמדת, שבית המשפט מכיר בכך, שהטענות שהועלו בעתירה מטרידות ודורשות בדיקה מעמיקה. במשך שנים ארוכות עשתה המדינה מספר "טעויות" בעניינו של גלנט, שמשמען עצימת עין בנוגע להשתלטות שלו על שטחים ציבוריים. גם משהתגלו הטעויות, המדינה גילתה אזלת יד באכיפת החוק כלפיו, ולראיה – ה"טעות" שסיפחה 350 מ"ר לשטח הנחלה התגלתה לפני כמעט שלוש שנים והמדינה טרם עשתה דבר על מנת לתקן את אותה טעות. כך גם, התגלתה "טעות" המדינה, לפיה למעשה גלנט היה התושב היחיד בעמיקם שקיבל הקצאה נוספת של קרקעות חקלאיות, בעוד שבבג"צ גלקין המדינה טענה, כי ההקצאה נעשתה באופן גורף לשכנים נוספים".

בג"ץ מתח ביקורת

הבוקר מתח בג"ץ ביקורת על התנהלות הפרקליטות בפרשת מינויו של גלנט. בדיון שנערך בעתירה נגד המינוי, הביעו השופטים תמיהה באשר למידע שסיפקה הפרקליטות בנושא השתלטותו של גלנט לכאורה על שטחים ציבוריים במושב עמיקם בצפון בו הוא מתגורר. כמו כן, הוחלט לדחות את ההחלטה בנושא למועד אחר.

השופטת אסתר חיות פנתה לנציגת הפרקליטות, עורכת הדין ענת גולומב, ואמרה כי "גברתי ברוב הגינותה מפרטת בתגובה שנפלה טעות בבג"ץ הקודם. אנו מדברים על 35 דונם לעיבוד חקלאי, זה שטח נוסף שנמסר לאלוף גלנט לעיבוד ואתם ציינתם שזה הוקצה לו כמו למשפחות אחרות. היום גברתי אומרת שאין משפחות נוספות שקיבלו סדר גודל כזה, רק האלוף גלנט, ואנו מצפים להסבר. כיצד נותנים אינפורמציה שגויה בבג"ץ הקודם?", תמהה השופטת.

העתירה נגד המינוי הוגשה בעקבות הפרסומים לפיהם גלנט השתלט על שטחים ציבוריים במושב ולאחר שהמהלך אושר על ידי הממשלה ועל ידי ועדת טירקל למינוי בכירים. בעתירה, שהוגשה על ידי התנועה הירוקה, נטען כי חוות הדעת שנתנה ועדת טירקל בדבר היעדר מניעה ערכית למינוי גלנט לרמטכ"ל היתה "שגויה ופגומה, עקב חוסר סבירות קיצוני, היעדר תשתית עובדתית, התעלמות משיקולים רלוונטיים ובשל טעות שבעובדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully