וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: המדינה מסרה מידע שגוי בעתירה נגד גלנט

10.1.2011 / 10:48

השופטים מתחו ביקורת על הפרקליטות שחזרה בה מטענתה כי האישור שניתן לאלוף לעבד שטחים חקלאיים ניתן גם למשפחות אחרות ביישוב עמיקם. "כיצד נותנים מידע שגוי?"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בג"ץ מתח הבוקר (שני) ביקורת על התנהלות הפרקליטות בפרשת מינויו של הרמטכ"ל הנכנס יואב גלנט. בדיון שנערך בעתירה נגד המינוי, הביעו השופטים תמיהה באשר למידע שסיפקה הפרקליטות בנושא השתלטותו של גלנט לכאורה על שטחים ציבוריים במושב עמיקם בצפון בו הוא מתגורר. כמו כן, הוחלט לדחות את ההחלטה בנושא למועד אחר.

השופטת אסתר חיות, פנתה לנציגת הפרקליטות, עורכת הדין ענת גולומב, ואמרה כי "גברתי ברוב הגינותה מפרטת בתגובה שנפלה טעות בבג"ץ הקודם. אנו מדברים על 35 דונם לעיבוד חקלאי, זה שטח נוסף שנמסר לאלוף גלנט לעיבוד ואתם ציינתם שזה הוקצה לו כמו למשפחות אחרות. היום גברתי אומרת שאין משפחות נוספות שקיבלו סדר גודל כזה, רק האלוף גלנט, ואנו מצפים להסבר. כיצד נותנים אינפורמציה שגויה בבג"ץ הקודם?", תמהה השופטת.

העתירה נגד המינוי הוגשה בעקבות הפרסומים על כך שגלנט השתלט על שטחים ציבוריים במושב ולאחר שהמהלך אושר על ידי הממשלה ועל ידי ועדת טירקל למינוי בכירים. בעתירה, שהוגשה על ידי התנועה הירוקה, נטען כי חוות הדעת שנתנה ועדת טירקל בדבר היעדר מניעה ערכית למינוי גלנט לרמטכ"ל היתה "שגויה ופגומה, עקב חוסר סבירות קיצוני, היעדר תשתית עובדתית, התעלמות משיקולים רלוונטיים ובשל טעות שבעובדה".

פרקליטות המדינה טענה בתגובה לעתירה, כי לא נמצא כל פסול במינויו של גלנט וכי גם אין מקום לפתוח בחקירה פלילית נגדו בגין ביצוע עבירות על חוק תכנון ובנייה. עו"ד גולומב, כתבה כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה העביר לוועדת טירקל מכתב שמתייחס לטענות שהועלו נגד האלוף גלנט, בה הוסבר כי גלנט פלש בטעות לקרקעות ציבוריות ונטע שם מטעים, אולם אלה כבר נעקרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully