וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודה של ההרוגה בבילעין: "צה"ל משקר"

דודה של המפגינה שנהרגה ביום שישי בבילעין כתוצאה משאיפת גז מדמיע, סיפר כי לא היו לה מחלות קודמות שהיו יכולות להוביל למותה, וכי היא מתה בביה"ח ולא בביתה כפי שטען צה"ל

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

דודה של ג'וואהר אבו רחמה שנהרגה בהפגנה בבילעין כתוצאה משאיפת גז מדמיע, סיפר הבוקר (ראשון) כי לאחייניתו לא היו כל מחלות קודמות שהיו יכולות להוביל למותה, וכי היא מתה בבית החולים, ולא בביתה כפי שנטען על ידי צה"ל. אבו רחמה היא אחותו של באסם אבו רחמה, שנהרג מפגיעת קליע גז לטווח מוגדל במהלך הפגנה בבילעין ב-17 באפריל, 2009.

בראיון לגלי צה"ל סיפר הדוד מוחמד אבו רחמה, על השתלשלות האירועים שהובילו למותה של ג'וואהר. לדבריו, "היינו בדרך לכיוון השער ושמענו צעקות שהגיעו מכיוון צפון, שם הייתה ג'וואהר. שמענו אמבולנס, ואז אמרו שג'וואהר נפלה. אני לא ראיתי, אבל אחר כך ליוויתי את האמבולנס. היא לא הייתה בהכרה, לא שמעה כלום".

אבו רחמה סיפר כי ג'וואהר הייתה פעילה בהפגנות והשתתפה בהן מדי שבוע בחמש השנים האחרונות: "היא אף פעם לא קיבלה מכה, אבל כל יום שישי נשמה גז, וזה לא הפריע לה. הפעם הזאת זרקו עלינו הרבה גז ומים מסריחים". אבו רחמה סיפר עוד, כי "בבית החולים אמרו לנו שאולי היא תקום. עשו לה בדיקות דם. היינו שם עד 23:00 בלילה. ב-08:00 בבוקר אמרו לי שרופא אמר שהיא קיבלה יותר מידי גז בדם ויש לה זיהום בדם. לא היו לה מחלות קודמות".

לשאלה מדוע הם טרם העבירו את הדו"ח הרפואי לידי צה"ל, אמר אבו רחמה, כי "אנחנו לא רוצים לעתור, כי אנחנו לא מאמינים בצבא. כמו שהצבא אמר שהוא לא הרג את באסם למרות שירו בו ברימון גז מטווח קצר. אנחנו מאמינים בהפגנות ונמשיך בהן. אנחנו חזקים".

צה"ל מסר בתגובה לאירוע כי מדובר בירי שגרתי של גז מדמיע לעבר המפגינים. לדברי צה"ל אבו-רחמה נפצעה קל, שוחררה מבית החולים, ומאוחר יותר מתה מפצעיה. בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "המידע שהתקבל מהפלסטינים הוא שהמפגינה שנהרגה שוחררה לביתה לאחר טיפול בבית חולים פלסטיני. בהודעה לאחר מכן, הובהר כי היא נשארה לאשפוז בבית החולים. בכל מקרה, הוצע לפלסטינים להקים צוות בדיקה משותף, כפי שהיה באירועים קודמים".

עו"ד מיכאל ספרד, שמייצג את משפחת אבו רחמה בעניינו של באסם אבו רחמה, שנהרג לפני כשנה וחצי במהלך הפגנה בבלעין, סיפר כי בימים הקרובים ייפגש עם בני המשפחה כדי להחליט על צעדיהם. לדברי עו"ד ספרד, צה"ל אינו פותח בחקירת מצ"ח בכל מקרה שבו נהרג אזרח, אלא רק במקרים שבהם תחקיר האירוע מעלה כי יש חשד לעבירה. הוא הוסיף שבמקרה של באסם, רק לאחר שאיים לפנות לבג"ץ הודיעו לו בפרקליטות הצבאית כי יפתחו בחקירה, אולם עד כה, למיטב ידיעתו, לא הוזמנו עדים לאירוע. "פניתי לפני כחצי שנה לפרקליט הצבאי ואמרתי לו כי זלזול בחקירת מותו של באסם תוביל להרוגים נוספים ולמשפחות שכולות נוספות, לא העלתי על דעתי שההרוגה הבאה תהיה מאותה משפחה".

* בהכנת הידיעה השתתף גלעד גרוסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully