וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "הרג המפגינה בבילעין - פשע ישראלי"

ניר יהב ויהושע בריינר

1.1.2011 / 17:34

יו”ר הרשות גינה את ישראל בחריפות והאשים אותה בהרג המפגינה ג’וואהר אבו רחמה בבילעין. ”עוד פשע של הכיבוש הישראלי”. "שלום עכשיו" קראה לחקור את המקרה

תנועת "שלום עכשיו" התייחסה אחר הצהריים (שבת) למותה של ג'וואהר אבו רחמה בת ה-36, שנפגעה אתמול בהפגנה השבועית בבילעין כתוצאה משאיפת כמות גדולה של גז מדמיע. ב"שלום עכשיו" אמרו כי הם דורשים משר הביטחון אהוד ברק למנות ועדת חקירה חיצונית שתבדוק את התנהלות בצה"ל בעניין מותה של המפגינה. בהודעה שנמסרה נאמר כי "האירוע אתמול מוכיח כי צה"ל, בגיבוי הדרג המדיני, עובר לסדר היום על אירועים בהם נהרגים מפגינים בלתי חמושים".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר למשפחת ההרוגה והביע את תנחומיו על מותה. אבו מאזן אמר כי הוא מגנה את "הפשע הישראלי הזה, שהינו חלק מסדרת פשעים של צבא הכיבוש נגד עמנו הבלתי-חמוש".

מוקדם יותר קרא חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) לפתוח בחקירה פלילית נגד הקצינים והחיילים האחראים להריגתה של אבו רחמה. לדבריו, "צה"ל מוכיח שוב שהוא נאבק בנשק קטלני במפגינים לא אלימים נגד גדר ההפרדה. הדבר מהווה עבירה על החוק הישראלי והבינלאומי כאחד".

חבר הפרלמנט הפלסטיני מוסטפא ברגותי קרא לקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל להפסיק לירות גז מדמיע לעבר מפגינים. בנוסף קרא לאזרחים הפלסטינים ולרופאים בבתי החולים "לתעד את התקריות והפשעים הללו כדי שיהיה ניתן להעמיד את ישראל לדין בינלאומי ולרדוף אחרי מנהיגיה".

בבוקר דיווחו מקורות פלסטינים כי ג'וואהר אבו רחמה בת ה-36, שנפגעה אתמול בהפגנה השבועית בבילעין כתוצאה משאיפת כמות גדולה של גז מדמיע, מתה בבית החולים ברמאללה. אבו רחמה היא אחותו של באסם אבו רחמה, שנהרג מפגיעת קליע גז לטווח מוגדל במהלך הפגנה בבילעין ב-17 באפריל, 2009.

עדכון ראשון: 16:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully