וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב אנרכיסטים? מטען התפוצץ ליד בימ"ש ביוון

עדים דיווחו על פיצוץ חזק, אך לא היו נפגעים משום שהמבנה פונה מיושביו בעקבות התרעה ממטלפן אנונימי - דפוס פעולה מוכר של אנרכיסטים. עוד היום: פיצוץ קטן בשגרירות יוון בארגנטינה

אנרכיסטים ממשיכים לזרוע אימה באירופה? מטען חבלה התפוצץ הבוקר (חמישי) מחוץ לאולם בית משפט באתונה בירת יוון והסב נזק לבניין ולכמה מכוניות שחנו בסמוך, אך ככל הידוע לא גרם לנפגעים. המבנה פונה מבעוד מועד מיושביו, בעקבות שיחת טלפון שהתקבלה בתחנת טלוויזיה מקומית והתריעה על הטמנת הפצצה.

"המטלפן האנונימי הזהיר כי פצצה מאולתרת שהוטמנה באופנוע חונה ליד בית המשפט תתפוצץ בעוד 40 דקות", מסר דובר של משטרת יוון. הבניין פונה, ובזמן המיועד אכן התפוצץ המטען, וחלונות המבנים והמכוניות ברחוב נופצו. בצילומים ששודרו בטלוויזיה נראה עשן עולה מהמקום, ועדי ראייה דיווחו על פיצוץ רב עוצמה. "אני נמצא 100 מטרים משם, וכל הסחורה שלי נפלה מהמדפים", סיפר בעל קיוסק לטלוויזיה המקומית.

כמה שעות לאחר מכן, בשעות הבוקר המוקדמות בדרום אמריקה, אירע פיצוץ בשגרירות יוון בבואנוס איירס, בירת ארגנטינה - כך אישרו במשטרה המקומית. הפיצוץ היה חלש יחסית, לא גרם לנפגעים וכמעט שלא הסב נזק.

אנשי זיהוי פלילי במקום הפיגוע סמוך לבית משפט באתונה. רויטרס
מתקנים את החלונות שהתנפצו ברחוב/רויטרס

עד כה לא התקבלו הודעות קבלת אחריות, אולם מוערך כי גם מאחורי הפיגועים היום עומדים גורמים אנרכיסטיים. ליוון יש היסטוריה ארוכה של פיגועים בדפוס זה מצד גורמי שמאל קיצוני, שתמיד נלווית אליהם הודעה מוקדמת שמונעת נפגעים בנפש. בעוד כמה שבועות אמור להיפתח באותו אולם משפטם של חברים בקבוצה אנרכיסטית קיצונית.

הפיגועים היום מגיעים על רקע סדרת פיגועים דומים בשגרירויות ברומא בירת איטליה בשבוע האחרון, שגם מאחוריהם עומדים אנרכיסטים. בין היתר, נשלחה חבילת נפץ לשגרירות יוון. בהודעת קבלת האחריות על אחר הפיגועים האלה, נכתב כי הוא בוצע על ידי תא "למברוס פונס" - הקרוי על שמו של אנרכיסט יווני שנהרג מאש המשטרה במרץ האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully