וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב פיגוע באיטליה: פצצות במטה מפלגת ימין

שני מטענים קטנים התפוצצו בכניסה למטה מפלגת הימין הקיצוני "הליגה הצפונית" ברומא, ולא גרמו לנפגעים. במשטרה מעריכים כי גם הפעם עומדים אנרכיסטים מאחורי הפיגוע, כמו בשגרירויות

שתי פצצות קטנות התפוצצו לפנות בוקר (רביעי) מחוץ למטה של מפלגת "הליגה הצפונית" ברומא, כך אישרה בצהריים משטרת איטליה. איש לא נפצע בפיצוצים מחוץ למטה מפלגת הימין הקיצוני הבדלנית, החברה בממשלתו של סילביו ברלוסקוני.

במשטרה מעריכים כי גורמים אנרכיסטיים עומדים מאחורי הפיצוצים, בדומה לפיגועים וניסיונות הפיגוע בימים האחרונים. אלו כללו חבילות נפץ שהתפווצו בשגרירויות שוויץ וצ'ילה, שפצעו שני בני אדם באורח קשה, וחבילת נפץ נוספת שנחשפה בשגרירות יוון לפני שהתפוצצה. בשבוע שעבר גם נמצא מטען מאולתר שלא התפוצץ בקרון של הרכבת התחתית ברומא.

"הליגה הצפונית", שמייסדה, אומברטו בוסי, מתגורר במורד הרחוב ממטה המפלגה, מייצגת את צפון איטליה המתועש והעשיר, ואף קראה להיפרדות של הצפון מהדרום. כמו כן, היא מובילה קו תקיף נגד קליטת מהגרים במדינה.

כל הסימנים מצביעים על כך שמאחורי גל הפיגועים האחרון באיטליה עומדים אנרכיסטים. "החלטנו להשמיע את קולנו, ברעש ובמעשים", נכתב בפתק שנמצא בשרידי אחת החבילות ביום חמישי שעבר. "נחריב את מערכת השליטה". הפתק היה חתום על ידי "הפדרציה של האנרכיה", איחוד רופף של ארגונים אנרכיסטיים איטלקיים. לפי ההודעה, המטענים הוכנו על ידי תא "למברוס פונס" - הקרוי על שמו של אנרכיסט יווני שנהרג מאש המשטרה במרץ האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully