וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "דברי ליברמן לא משפילים אותי"

רה"מ נתניהו התייחס בראיון לערוץ 10 לדברי שר החוץ ליברמן על טורקיה: "הוא מביע את דעתו, הדעה המחייבת היא שלי". על טורקיה: "לא נתנצל". על הפלסטינים: "הסכם ביניים זאת אפשרות"

"ליברמן לא משפיל אותי, הוא מביע את דעתו", כך אמר היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסו לדבריו של שר החוץ, לפיהם אין אפשרות להגיע להסדר קבע עם הפלסטינים, ואין להתנצל בפני טורקיה על אירועי המשט. שר החוץ אף רמז אתמול כי הטורקים משקרים באופן שבו הם מציגים את יחסי המדינות.

בראיון לערוץ 10 אמר נתניהו כי "בשיטת המשטר הישראלית, תמיד שרים מביעים את דעתם. בקואליציה יש דעות שונות. גם בממשלות אחרות, שרי חוץ וראשי ממשלה, אפילו מאותה מפלגה, היו עם דעות שונות. הדעה המחייבת היא זו שמוחלטת על ידי החלטות הממשלה או זו שמובעת על ידי ראש הממשלה. כך היה בכל הממשלות וכך גם בממשלה הזו".

ראש הממשלה התייחס, כמו ליברמן, לדרישת טורקיה להתנצלות ישראלית רשמית בעקבות אירועי המשט ואמר: "אנחנו לא רוצים להתנצל בפני טורקיה, אנחנו מוכנים להביע צער כפי שהבענו על אובדן חיי אדם, אבל קודם כל אנחנו רוצים להגן על חיילינו, ואנו דורשים הכרה טורקית בכך שישראל לא פעלה בזדון ושהחיילים פעלו להגן על עצמם. עד כה לא נמצא הנוסחה הגואלת והמפשרת, וזה אינטרס שלנו לנסות ולפתור את הסוגיה הזאת. הדיבור הפומבי בעניין הזה לא עוזר", דברי נתניהו.

בהתייחסו למשא ומתן עם הפלסטינים אמר ראש הממשלה כי "בהחלט יכול להיות מצב שבו אם ניכנס לדיון עם הפלסטינים ונגיע אל קיר בנושא ירושלים והפליטים, התוצאה תהיה הסכם ביניים איתם. זו יכולה להיות תוצאה של המהלך המדיני".

עם זאת, חזר נתניהו על משנתו בנוגע להסכם קבע והבהיר כי הוא קבע "מדיניות מאוד ברורה. עשיתי את זה בנאום בר אילן ואמרתי כך - אם הפלסטינים יכירו במדינה יהודית, ובעצם יזנחו את רעיון זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים, ויכירו במדינה פלסטינית מפורזת שמכירה במדינה היהודית, אני מודיע לך כאן ועכשיו, אני אלך עם זה עד הסוף, שום שיקול קואליציוני לא יעצור אותי, לא בהשגת ההסכם, ולא בהצגתו בפני העם. אין לי שום ספק שרוב העם יתמוך בי".

"שרה משפיעה עליי"

ראש הממשלה חשף כי נפגש לאחרונה עם בני משפחתה של טופז אבן חן, שנספתה באסון הכרמל. המשפחה מתחה ביקורת חריפה על תפקודו. "נפגשתי עם המשפחה בזמן האחרון", סיפר נתניהו. "אני בן למשפחה שכולה. שוחחתי עם לא מעט משפחות ודיברתי עם פצועים. הייתי במצב הזה. כשאני משחזר את המצב שאני הייתי בו, אני לא חושב שיש טעם להיכנס לויכוח. בפועל, שוחחתי איתם ואני יודע מה הם עוברים. אלה ייסורי גיהינום שאין מה לדבר עליהם. אני מכיר את הכאב שלהם".

כשנשאל על הדיווחים אודות התערבות רעייתו שרה בנעשה בלשכת ראש הממשלה, אמר נתניהו כי "זה מאוד מצער אותי לשמוע את הדברים האלה. אלו מעין הטחות שווא. לא משום שלאשתי אין רגשות ואין לה מחשבות אלא בעיקר משום שהיא לא מתעניינת בתחום הזה. היא כן מתעניינת בתחום ההומניטרי".

"כל הזמן אומרים כל מיני דברים אבל אין לזה היבט מעשי", סיפר נתניהו. "אשתי אישה מאוד נבונה והיא משפיעה עליי. היא משפיעה עליי עם הקשישים ועם ניצולי השואה. צריך לראות מה קורה כשהיא נפגשת עם השכול. אולם בנושאים שדובר עליהם, אין לה את הזמן ואין לה את הרצון. אני שומע מידי פעם דעה שלה. היא אישה מאוד חכמה, מאוד נבונה. אולם במה היא עוסקת? באירן? במיסים? אין היגיון שאדם לא ידבר עם אשתו. הקמפיין הזה הוא תוצאה של דבר ייזום של אדם אחד או שניים בעולם התקשורת".

ראש הממשלה נשאל אף על מאמרו של הפובליציסט ירון לונדון, אשר הציע לנקוט ביד קשה נגד חמאס על מנת לפעול לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, ובין היתר, לחסל את ראשי הארגון ולצמצם באופן קבוע את מספר האסירים שישוחררו במסגרת עסקה. "הגישה של ירון לונדון היא גישה מעניינת", אמר נתניהו. "יש כאן שתי אפשרויות. אחת היא לעשות הסכם. אני חשבתי שההסכם שהחמאס היה מוכן לו היה דורש מחיר מאוד כבד מישראל. אני לא מוכן לשחרר מאות מרצחים לשטחי יהודה ושומרון. אני עוסק המון בגלעד שליט, לפחות אחת ליומיים. אנחנו עוסקים בפעולות שונות. או שנגיע להסכם שאנחנו יכולים לחיות איתו, או שנגיע לפתרונות אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully