וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד טורקיה, העבודה נגד ליברמן

לאחר שאהוד ברק קרא לרסן את המתיחות עם טורקיה שב שר החוץ ליברמן ותקף את הממשל באנקרה: "אסור לנו להבליג. אולי גם נחזיר את המנדט?". העבודה פרסמה הודעת גינוי לדבריו

גדעון צנטנר

(צילום: אבישי גולן, גדעון צנטנר. עריכה: יאיר דניאל)

הסערה שחולל שר החוץ אביגדור ליברמן שקרא אמש (ראשון) למנהיגי טורקיה "שקרנים", לא נרגעת וגורמת לעימותים מילולי בקואליציה, בין מפלגות "ישראל ביתנו" ו-"העבודה". לאחר ששרי העבודה יצאו נגד דבריו, שב ליברמן והתייחס היום לנושא בפתח ישיבת סיעת "ישראל ביתנו", אמר כי "אפשר להבליג, אבל לא להפוך לשק חבטות".

סיעת העבודה התכנסה אחר הצהרים לדיון שבועי, בסיומו פרסמה הודעת גינוי לדברי ליברמן. בהודעת הסיעה נכתב: "סיעת העבודה מגנה בחריפות את דברי שר החוץ, אביגדור ליברמן אתמול בכנס השגרירים. מדובר בהתבטאויות שגויות, שאינן משקפות את עמדת הממשלה ואת קווי היסוד שלה וגורמות נזק לישראל". חברי הכנסת של העבודה הוסיפו כי ראוי היה שהאמירות הללו לא היו נאמרות, בוודאי שלא על ידי שר החוץ של ישראל".

מנגד, בישיבת סיעתו התייחס ליברמן לקבלת הפנים של ספינת המשט בטורקיה אתמול, ואמר כי "היה שם המון משולהב, מאות אלפים שיצאו לרחובות וצעקו – מוות לישראל, ולא שמענו שום ציוץ משום גורם ממלכתי טורקי. אני חושב שזה דבר בלתי נסבל. אם המצב היה הפוך. אני מניח שברור לכולם שכל הצמרת המדינית בארץ הייתה מגנה את זה מיד".

שר החוץ הוסיף ואמר כי "לא צריך להגיד כל דבר בקול רם. אפשר להבליג ואנו מקבלים כמובן מאליו שלצד השני מותר להגיד כל דבר ואנחנו צריכים כל הזמן לשתוק ולהבליג ולא להרגיז את הפריץ. אבל בקצב הזה עוד נמליץ לעצמנו להחזיר את המנדט הבריטי בחזרה".

הבוקר אמר שר הביטחון אהוד ברק, כי מטרתה של ישראל כיום היא להביא לנורמליזציה ביחסים עם טורקיה. במהלך ביקור שערך במפעל אלביט מערכות בקריית המדע של חיפה, אמר שר הביטחון, כי לישראל אין כוונה להרחיב את המחלוקת עם טורקיה. לדבריו, טורקיה היא מדינה חשובה ולא נהפוך נושאים שבמחלוקת למריבות. גם שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, אמר כי ליברמן אינו יכול לייצג את ישראל וקרא לנתניהו "לומר לו עד כאן. לא יהיו שני קולות". בראיון לקול ישראל אמר בן אליעזר, כי את הטענות אין להפנות לשר החוץ אלא לראש הממשלה, מי שמינה אותו. "שר החוץ הוא שופרה של מדינת ישראל והדברים שאמר אתמול על טורקיה חמורים מאוד".


* עדכון ראשון - 15:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully