וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: מוכנים ל"מלחמה גרעינית קדושה"

בעוד תותחי הטנקים של הדרום רועמים ליד הגבול, בתרגיל הנרחב אי פעם באזור, שברה פיונגיאנג את שתיקתה מהימים האחרונים. נשיא הדרום ביקר בחזית והבטיח "התקפה חסרת תקדים" נגד הצפון

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

צפון קוריאה שוברת שתיקה. על רקע התרגיל הצבאי הנרחב שמקיים היום (חמישי) צבא הדרום, אמר השר הממונה על הכוחות המזוינים של הצפון כי מדינתו מוכנה להילחם ב"מלחמה קדושה", שבה תשתמש בנשק הגרעיני שברשותה.

השר רים יונג-צ'ום, שנאם בטקס צבאי לציון 19 שנה לעלייתו לשלטון של המנהיג קים ז'ונג-איל, האשים את הדרום בניסיון לחרחר מלחמה. בכך מסתיימים כמה ימים שבהם העדיפה ההנהגה בפיונגיאנג לשמצור על איפוק יחסי והבלגה, על רקע שורה של צעדים לוחמניים שהגיעו דווקא מדרום.

נשיא דרום קוריאה, לי מיונג-באק, בביקור בחזית. רויטרס
הנשיא לי בביקור בחזית. "האמנו שסבלנות תבטיח את השלום באזור, אבל התברר שזה לא המצב"/רויטרס

התרגיל שמקיים היום צבא הדרום כבר הוכתר כ"גדול אי פעם" הנערך סמוך לגבול עם הצפון. על רקע התרגיל, איים היום נשיא דרום קוריאה, לי מיונג-באק, כי צבא הדרום יפתח ב"התקפת נגד חסרת רחמים" על הצפון, אם ינסה לתקוף שוב את הדרום כפי שעשה בחודש שעבר באי יאונפיאונג. בדברים שנשא בפני חיילים בבסיס סמוך לגבול, הוסיף לי כי "האמנו שסבלנות תבטיח את השלום באזור, אבל התברר שזה לא המצב".

השלטונות בפיונגיאנג, שבדרך כלל מצטיינים בהצהרות לוחמניות, שמרו עד היום על איפוק במהלך השבוע, למרות המשך הפרובוקציות מכיוון הדרום, שכללו גם תמרון צבאי בתחילת השבוע והצבת עץ חג מולד מפלדה בגובה 30 מטרים מול הגבול. ברוב ההודעות שפורסמו השבוע בכלי התעמולה של הצפון כונו התרגילים שמקיים הדרום "פרובוקטיביים" ו"תוקפניים", אך בניגוד לאיומים הרגילים ב"תגובה מוחצת", דווקא הדגישו בצפון כי "המשחק הילדותי באש של הדרום אינו ראוי לתגובה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
טנקים של צבא דרום קוריאה בתרגיל ליד הגבול עם הצפון. רויטרס
הטנקים רועמים סמוך לגבול, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully