וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה: תרגיל נוסף של הדרום, "הגדול אי פעם"

על רקע מתקפת הצפון בחודש שעבר, הכריזה דרום קוריאה על תרגיל חסר תקדים בהיקפו סמוך לגבול בין המדינות. הדרום: "זו הפגנת כוח, ואם הם יגיבו - לא נהסס להעניש אותם בחומרה"

בודקים את הסבלנות של הצפון? בדרום קוריאה ננקטים צעדים שעלולים להיתפס על ידי הצפון כפרובוקטיביים: אחרי התרגיל הארטילרי שלשום והצבת עץ חג המולד מול הגבול אתמול - צעדים שעברו ללא תגובה מצד הצפון - הודיע היום (רביעי) צבא דרום קוריאה כי יקיים החל ממחר תרגיל נוסף, יבשתי-ימי-אווירי משולב, שכבר הוכתר כתרגיל "הגדול אי פעם" שנערך סמוך לשטח המפורז המהווה את הגבול בין שתי המדינות.

בדרום לא מתביישים להצהיר כי מדובר בצעד הפגנתי, על רקע הפגזת האי יאונפיאונג שבשליטתה על ידי צבא הצפון בחודש שעבר. "נהיה מוכנים להעניש אותם בחומרה אם הם ינקטו שוב בצעד כמו הפצצת האי", הובהר בהודעה מטעם הגנרל ג'ו אוון-שיק.

"זו בהחלט הפגנת כוח מכוונת בעקבות ההפגזה", הוסיף בכיר נוסף בצבא הדרום. "היקף אמצעי הלחימה יהיה עצום. במקום שישה תותחים מתנייעים, כמו בדרך כלל, ישתתפו בתרגיל 36. יהיו גם מטוסי F-15 ומסוקי קרב. רובם יירו אש חיה". התרגיל ייערך במחוז פוצ'און, כ-50 ק"מ בלבד מצפון למרכז סיאול.

תרגיל של צבא דרום קוריאה סמוך לאזור הגבול המפורז עם הצפון. רויטרס
אימון ירי של חיילים בצבא הצפון, בשולי האזור המפורז, כפי שנצפה מעבר לגבול/רויטרס

פיונגיאנג, לעת עתה, נמנעת מתגובה פומבית, והטלוויזיה הממלכתית הצפון קוריאנית מתמקדת היום בתיעוד ביקורו של המנהיג קים ז'ונג-איל בתחנת כוח. פרשנים מעריכים כי גם הפעם יימנעו בצפון מתגובה, שכן המהלכים הלוחמניים הקודמים, ובראשם הפגזת האי, כבר השיגו את מטרתם - הפגנת כוח ואחדות שורות כלפי פנים, על רקע חילופי השלטון הצפוים בין קים לבנו, קים ז'ונג-און.

מן העבר השני, נראה כי המהלכים הלוחמניים האחרונים של הדרום הם תגובת נגד לביקורת הנוקבת מבית כלפי הנשיא לי מיונג-באק, לנוכח התגובה ההססנית והפושרת להפגזת האי בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully