וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצוץ הבא בחבית הנפץ הקוריאנית: עץ חג מולד

כנסייה דרום קוריאנית הציבה את עץ הפלדה שגובהו 30 מ' ליד הגבול - ומתכוונת להדליק הערב את אורותיו. בצפון רואים בכך "תעמולה דתית". בדרום כבר נערכים לתגובה, והציבו חיילים סביבו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: דורון שטיין; קריינות: אביב אברמוביץ')

עץ חג מולד מפלדה מאיים היום (שלישי) להיות הניצוץ שידליק את חבית חומר הנפץ הקוריאנית, יום אחרי שתרגיל באש חיה של צבא הדרום סמוך לגבול חלף ללא תגובה מהצפון, חרף האזהרות.

כלי התקשורת בדרום קוריאה מדווחים כי חיילי נחתים מהצבא נפרשו סביב העץ, שהוצב על גבעה הצמודה לאזור המפורז שבין שתי המדינות - ונראה היטב מהצפון. הערב מתכננת "כנסיית הגוספל של יאואידו" מסיאול להדליק את אורותיו - ולהמשיך בכך מדי ערב בששת הימים הקרובים.

בצפון קוריאה רואים בהדלקת האורות פרובוקציה מצד הדרום, בייחוד לנוכח ההסכם בין שתי המדינות מ-2004, להפסקה הדדית ב"תעמולה חוצת גבול". בצפון טענו כי הדרום מציג את העץ לראווה בניסיון להפיץ דת בקרב אזרחיה וחייליה של המדינה הקומוניסטית-אתאיסטית. חוקת צפון קוריאה אמנם מבטיחה חופש דת, אך על פי מחלקת המדינה האמריקאית, חופש זה אינו קיים בפועל במדינה.

עץ חג מולד מפלדה בגובה 30 מטר שהקימה כנסייה דרום קוריאנית סמוך לגבול עם הצפון. AP
מאמיני הכנסייה שרים שירי חג מולד ליד העץ/AP

הצפון: "משחק ילדותי באש" של הדרום

הדרום אכן חידש השנה חלקית את פעולות התעמולה שלו לאורך הגבול, כתגובה להטבעת המשחתת על ידי צבא הצפון במרץ האחרון. לאחר ההתקפה הארטיללרית של הצפון על האי יאונפיאונג בחודש שעבר, אף פיזר הדרום 400,000 עלונים מעבר לגבול, המגנים את שלטונות הצפון. כמו כן הותקנו רמקולים לשידוא תעמולה לאורך הגבול, אך הם לא הופעלו עד כה.

בכל מקרה, בדרום חוששים שהצפון עלול להגיב על המהלך האחרון, ואף לפתוח באש על העץ, הנמצא בטווח תותחי הצבא הצפון קוריאני. "חיילינו שומרים על רמת הכוננות הגבוהה ביותר סביב העץ", אמר הבוקר דובר של צבא דרום קוריאה, והזכיר כי הצפון איים לא פעם בעבר לתקוף "מתקני תעמולה" של הדרום.

אתמול הסתיים ללא תגובה תרגיל שערך צבא הדרום סמוך לגבול, שכלל ירי ארטילרי חי. בצפון איימו בתחילה ב"פעולת תגמול", אך בסופו של דבר נמנעו מכך. זמן קצר לאחר התרגיל

זמן קצר לאחר התרגיל הגיע ההסבר: בהודעה מטעם פיונגיאנג נאמר כי "הפרובוקציה הצבאית לא הייתה ראויה לתגובה". בהמשך נמסר מטעם המטה הכללי של צבא צפון קוריאה כי התרגיל לא היה אלא "משחק ילדותי באש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully