וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בבלארוס: רבבות הפגינו, מאות נעצרו

ההמונים השתוללו במינסק במחאה על זכיית הנשיא לוקשנקו בכהונה נוספת, בבחירות המכונות "פארסה" - והשלטונות הגיבו בדיכוי מהיר. בין העצורים - לפחות שבעה ממועמדי האופוזיציה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

מאות בני אדם נעצרו הבוקר (שני) בבלארוס, בעקבות ההפגנות ההמוניות אמש במחאה על בחירתו של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו לכהונה רביעית ברציפות. לוקשנקו ניצח ברוב של כמעט 80%, אך האופוזיציה כופרת בתוצאות הבחירות וטוענת כי הן נקבעו מראש. "זו היתה פארסה, לא בחירות", אמר אתמול אחד ממועמדי האופוזיציה, ירוסלב רומנצ'וק.

מהומות במינסק אחרי הבחירות לנשיאות. רויטרס
רבבות ב"כיכר העצמאות" במינסק, אמש/רויטרס

אמש, זמן קצר אחרי סגירת הקלפיות, הודיעה ועדת הבחירות כי לוקשנקו, השולט במדינה מאז 1994 ומוכר כ"רודן האחרון באירופה", זכה ב-79.7% מהקולות, בבחירות שבהן התמודד מול תשעה מועמדי אופוזיציה שונים.

עוד לפני התוצאות איימה האופוזיציה לצאת ולמחות, אך לוקשנקו הרגיע ואמר אתמול כי "איש לא ייצא לכיכר". אלא שתוך זמן קצר התברר שהוא טעה - כשעשרות אלפים יצאו למרכז הבירה מינסק תוך קריאות "למען החופש", "הפילו את הדיקטטור" ו"הלאה הגולאג".

מהומות במינסק אחרי הבחירות לנשיאות. רויטרס
שוטר רודף אחרי מפגין, אתמול במינסק/רויטרס

חלק מהמפגינים אף ניפצו שמשות בבניין הפרלמנט ובמשרדי הממשלה. עד מהרה פשטו כוחות גדולים של המשטרה על הכיכרות והחלו לעצור בסיטונות מאות מפגינים. בכמה מקרים התקבלו דיווחים על הכאת מפגינים.

בין הפצועים גם אחד ממועמדי האופוזיציה - ולדימיר נקלייב, שנחבל קשות. עוד לפחות שבעה מבין תשעת מועמדי האופוזיציה נעצרו, בהם אנדריי סאניקוב, ניקולאי סטקביץ', ויטלי רימנשבסקי וריגור קסטוסב.

מהומות במינסק אחרי הבחירות לנשיאות. רויטרס
שוטרים מכים מפגינים, אמש במינסק/רויטרס

לפי השלטונות, חלק מהעצורים צפויים ל-15 שנות מאסר בשל "ארגון הפרות סדר המוניות". שר הפנים, אנטולי קולשוב, צוטט בסוכנות אינטרפקס באומרו כי "איש לא יחמוק מעונש".

מהומות במינסק אחרי הבחירות לנשיאות. רויטרס
מפגינים מנפצים שמשות בבניין הפרלמנט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully