וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בבלארוס: לוקשנקו זכה בפעם הרביעית

לפי תוצאות ראשוניות בבחירות בבלארוס, הנשיא המכהן לוקשנקו גרף 79.1% מקולות הבוחרים. עד ראייה של "רויטרס" דיווח כי מנהיג האופוזיציה נקלייב הוכה על ידי המשטרה המקומית

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו זכה הערב (ראשון) בבחירות והוא יכהן בפעם הרביעית בתפקידו. לפי תוצאות ראשוניות מהקלפיות זכה לוקשנקו ב-79.1% מקולות הבוחרים.

מוקדם יותר הערב דיווח עד ראייה של סוכנות הידיעות "רויטרס" כי המשטרה בבלארוס מנעה מאנשי מפלגת האופוזיציה לקיים מצעד בבירה מינסק וכמו כן היכתה את מנהיג האופוזיציה ולדימיר נקלייב. דוברו סיפר כי נקלייב הועבר לקבלת טיפול בבית חולים כשהוא מחוסר הכרה. ההפגנה התקיימה לקראת ההכרזה הצפויה על ניצחונו של אלכסנדר לוקשנקו בבחירות לנשיאות.

מול לוקשנקו התמודדו תשעה מועמדים שונים מהאופוזיציה, בהם איש עסקים ומשורר. רובם לא מוכרים אפילו לציבור בבלארוס, מצב שנוצר לאחר שהאופוזיציה לא הצליחה להתגבש סביב מועמד מוסכם אחד. למרות זאת, המועמדים טוענים כי תוצאות הבחירות נקבעו מראש, ושבעה מהם קראו לאזרחים לצאת ולהפגין הערב נגד "העדרו של הליך דמוקרטי" בכיכר המרכזית במינסק.

משקיפים בינלאומיים פסקו בעבר כי הבחירות שנערכו במדינה ב-2001 וב-2006 לא עמדו באמות מידה דמוקרטיות (בניגוד לאלו של 1994, שבהן נבחר לוקשנקו). הם טרם פסקו לגבי הבחירות הנוכחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully