וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: מנהיג כנופייה הודה ברצח אלפים

ארתורו גאייגוס, ראש כנופיית "האצטקים" שנעצר, הודה באחריות ל-80% ממעשי הרצח בסיודד חוארז - העיר שבה שיעור מקרי הרצח הגבוה בעולם. רק אתמול התגלו שם עוד 18 גופות בקבר אחים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

הביטו היטב באיש הזה - מדובר ככל הנראה באחד הפושעים צמאי הדם ביותר שמסתובבים על כדור הארץ. ארתורו גאייגוס קסטריון, שנעצר בשבת על ידי הרשויות במקסיקו, הודה אתמול (שני) באחריות ל-80% ממקרי הרצח ב-15 החודשים האחרונים בסיודד חוארז - שכבר זכתה לתואר המפוקפק "בירת הרצח העולמית", בהיותה העיר עם שיעור מקרי הרצח הגבוה בעולם (2,700 בני אדם נרצחו בה בשנה האחרונה בלבד). במלים אחרות: האיש הזה אחראי למאות, אולי אף לאלפי מקרי רצח.

גאייגוס, בן 32, עמד בראש כנופיית "האצטקים" (על שם העם ששלט במקסיקו לפני הכיבוש הספרדי). הכנופייה בראשותו תפקדה כיחידה של שכירי חרב, שחיסלה אנשים עבור קרטל הסמים של סיודד חוארז - אחת התחנות המרכזיות בציר הברחת הסמים ממקסיקו לארצות הברית.

גאייגוס, המוכר כ"אל פרמרו" (כינוי לגנגסטרים בכלא המקסיקאי), נעצר יחד עם עוד שניים מראשי הכנופיה. לאחר יומיים של חקירה נמסר כי הוא הודה ברוב מעשי הרצח בעיר מאז אוגוסט 2009, בהם כמה מעשי טבח המוני, כגון רצח 15 משתתפי מסיבה בינואר האחרון, בהם 12 בני נוער ושלושה עובדים של הקונסוליה האמריקאית בעיר. כמו כן, הוא הודה ברצח כמה מסוכני מהשטרה הפדרלית של מקסיקו.

מהמשטרה נמסר כי בלתי אפשרי לוודא אם גאייגוס אכן אחראי לכל הרציחות שהודה בהן, ובכל מקרה - ברור שהאלימות לא פסקה עם לכידתו. למעשה, יומיים לאחר המעצר נמסר על עוד מקרה מחריד: 18 גופות התגלו בקבר אחים בעיר. הקבר התגלה בעקבות חקירתם של חמישה סוחרי סמים שנעצרו כשברשותם 176 קילוגרמים של מריחואנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully