וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד מודה: וירוס פגע במחשבי הגרעין

נשיא אירן מאשר לראשונה כי צנטריפוגות להעשרת אורניום נפגעו מווירוס המחשבים: "הם הצליחו לגרום נזק מוגבל. למרבה המזל, המומחים שלנו טיפלו בכך, והיום הם לא יכולים לעשות את זה"

לראשונה, מודה היום אירן כי תוכנית הנשק הגרעיני שלה נפגעה. במסיבת עיתונאים בטהרן, אמר אחר הצהריים (שני) נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, כי "אויביה של אירן" גרמו "נזק מוגבל" למחשבים בכמה ממתקניה הגרעיניים.

"הם הצליחו לגרום נזק למספר מוגבל של צנטריפוגות, באמצעות תוכנה שהתקינו בחלקים האלקטרוניים", אמר הנשיא. "הם עשו דבר רע. למרבה המזל, המומחים שלנו טיפלו בכך, והיום הם לא יכולים לעשות את זה יותר".

דבריו של אחמדינג'ד למעשה מאשרים את דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) מהשבוע שעבר, שקבע כי העשרת האורניום במתקן הגרעיני בנתנז פסקה החודש.

התקלה הזו יוחסה על ידי רבים לווירוס המחשבים "סטאקסנט", שתקף מחשבים רבים בעולם בחודשים האחרונים, ולפי פרסומים רבים תקף גם את תוכנית הגרעין האירנית. בחלק מהפרסומים יוחסה הפצת וירוס התולעת למודיעין הישראלי.

שיחות הגרעין יתחדשו עוד שבוע

מוקדם יותר במסיבת העיתונאים, הודיע אחמדינג'ד כי אירן מקבלת את התאריך המוצע לחידוש השיחות עם המערב בנושא תוכנית הגרעין שלה.

התאריך המדובר הוא 5 בדצמבר, יום ראשון הבא - התאריך שהציעו שש המעצמות המנהלות את המגעים עם אירן מטעם הקהילה הבינלאומית. הדברים זכו לאישור גם מצד שגריר אירן ברוסיה, שהודיע כי השיחות יתקיימו בז'נבה. "הצענו שני תאריכים, הם בחרו אחד מהם - ולנו לא הייתה בעיה עם זה", אמר אחמדינג'ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully