וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסאנג': ההיסטוריה הדיפלומטית של ארה"ב תיחשף

מייסד ויקיליקס, שיפרסם הערב מקבץ חדש של מאות אלפי מסמכים אמריקאיים מסווגים, הבהיר בראיון נדיר: החומר שיתפרסם מכסה "כמעט כל נושא בכל מדינה בעולם". נתניהו: ישראל לא תהיה במוקד

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

שובר שתיקה: מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', התראיין אחר-הצהריים (ראשון) לראשונה זה זמן רב והתייחס לחשיפה הצפויה הערב באתר, של מאות אלפי מסמכים מסווגים שמקורם כנראה במחלקת המדינה האמריקאית.

"במהלך החודש האחרון, הקדשתי את כל האנרגיה והזמן שלי על הכנת החשיפה הקרובה", הוסיף. המסמכים המדוברים, לדבריו, מהווים את "ההיסטוריה הדיפלומטית של ארצות הברית".

"החומר שאנחנו עומדים לפרסם מכסה כמעט כל נושא בכל מדינה בעולם", אמר אסאנג' לעיתונאים בירדן, בראיון שנערך בווידאו. הדברים נאמרו בתשובה לשאלה אם החשיפה החדשה של האתר תתמקד שוב במלחמות האמריקאיות בעירק ובאפגניסטן.

בהתייחסו להיקף החשיפה הצפוי, אמר אסאנג' כי מדובר ב"יותר מרבע מיליון מסמכים". לא ברור אם מדובר רק בקבוצה הראשונה שתיחשף, או שמא זו החשיפה כולה - שמספר המסמכים שתכלול הוערך בתחילה בקרוב לשלושה מיליון.

"עד היום איש לא נפגע מפרסום של ויקיליקס"

אסאנג' ביקש להתייחס גם למכתב שנשלח אליו אתמול ממחלקת המדינה האמריקאית, בו נדרש לעצור את הפרסום כדי למנוע "פגיעה בחיי אדם", ודחה את הטענה הזו מכל וכל. ויקיליקס, לדבריו, הוא "ארגון שמאחוריו ארבע שנות ניסיון בפרסומים. ככל שידיעתי משגת, איש מעולם לא נפגע בגלל כל המסמכים שכבר פרסמנו".

אסאנג', שנמצא במחתרת ומבוקש בין היתר בשבדיה בחשד לאונס, הסביר לעיתונאים כי הוא מתראיין בווידאו, משום ש"ירדן אינה המקום המוצלח ביותר להיות בו כשה-CIA יושב על הזנב שלך".

בתוך כך, התייחס הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרסום הצפוי, ואמר כי "במגעים עם ארה"ב לא היתה התייחסות ספציפית למה שייחשף. לא נראה לי שישראל במרכז תשומת הלב, ואני לא יודע אם האמריקאים הספיקו לברר מה יש שם. המקובל הוא שיש פער בין מה שנאמר בפומבי למה שנאמר בפרטי. לגבי ישראל, הפערים אינם גדולים. באשר למדינות אחרות הפערים מאוד גדולים. נחכה ונראה".

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully