וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים: לומדים יותר, משכילים פחות

נתונים שאסף מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת מציגים תמונה קשה בנוגע למגזר החרדי: החרדים לומדים יותר שנות לימוד מהחילונים בממוצע, אבל רק כ-26% מהם דוברים אנגלית

בעוד 46% מהחילונים מוגדרים כמי שיודעים אנגלית היטב, רק 26.4% מהחרדים נחשבים כאלה, כך חושפים היום (שישי) נתונים שאסף מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת בנוגע לתעסוקת המגזר החרדי. הנתונים התפרסמו לקראת דיון על שילוב חרדים בשוק העבודה שיתקיים בשבוע הבא בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

מהנתונים עולה, כי ממוצע שנות הלימוד של החרדים עולה על זה של החילונים: החרדים לומדים 14.2 שנות לימוד בממוצע (בעיקר לימודי תורה שאינם ישימים בשוק העבודה), ואילו החילונים 13.3 שנים בממוצע.

הפערים בין החילונים לחרדים אינם נמדדים רק בידיעת השפות הזרות, אלא גם בהכרת הטכנולוגיה. 71% מהנשים החילוניות ו-76% מהגברים החילונים משתמשים במחשב. לעומת זאת, בקרב החרדים משתמשים במחשב רק 39% מהנשים ו-38% מהגברים.

הנתונים מראים עוד, כי שיעור גבוה מהנשים החרדיות (66.6%) ומהגברים החרדים (45.1%) עובדים במינהל ציבורי, חינוך, בריאות ושירותים קהילתיים, בהשוואה לנשים חילוניות (42%) וגברים חילונים (20%).

החרדים - רק 2% מהמגזר העסקי

במגזר העסקי בישראל מועסקים 48 אלף עובדים חרדים, המהווים רק 2.3% מכוח העבודה במגזר. יש לציין, כי האוכלוסייה החרדית מהווה כ- 10% מהאוכלוסייה בישראל, וכי 36.6% מקרב האוכלוסייה החרדית הינם בגילאי עבודה (20-64) ונחשבים לכוח עבודה פוטנציאלי.

מהנתונים עולה תמונה קשה בנוגע להשתתפותם של החרדים בשוק העבודה. בין היתר, עולה כי 56% מהחרדים בישראל נמצאים מתחת לקו העוני, וכי חברי המגזר מהווים כ-20% משיעור כלל העניים בישראל. נתון זה אינו מפתיע, שכן 71.7% מהחילונים עובדים לפחות 35 שעות בשבוע. לעומתם, רק 52.5% מהחרדים משקיעים כמות שעות זהה בעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully