וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי אישי עם ח"כ מוזס: התקשורת מסיתה כמו ה"שטירמר" הנאצי

4.11.2010 / 11:50

יו”ר סיעת יהדות התורה יורה לכל הכיוונים: הציבור הישראלי גזעני, החרדים מוצגים כפי שהוצגו יהודים בזמן הנאצים והאיסור על מכירת דירות לערבים הוא ”קדוש”. ולא, הוא לא מפחד מיאיר לפיד

מנחם אליעזר מוזס. עומר מירון
מנחם אליעזר מוזס/עומר מירון

עד כמה הסטודנטים מכעיסים אותך במאבקם נגד חוק האברכים?

"הם לא מכעיסים אותי. מכעיסים אותי אלה שעומדים מאחוריהם. שמעתי את נשיא האוניברסיטה העברית מנחם בן ששון, איך שהוא מתלהם כדי להבהיר שהסטודנטים נותנים את פת לחמם הדל לאברכים, בו בזמן שהוא מקבל שכר כפול מחבר כנסת. הייתי מצפה שיפחית משכרו וייתן לכמה סטודנטים מסכנים, אלה שאין להם רכבים בחניונים של האוניברסיטאות. אני מזדהה עם הסטודנטים והאוצר לא צריך לקחת מהם מס. אבל יש נערי אוצר שכל אחד מהם רוצה להראות שהוא מתוחכם יותר והם שולטים במדינה".

יכול להיות שהמהלכים של הסיעות החרדיות מעוררים הרבה כעס בציבור ובכך, למעשה בונים את כוחו הפוליטי של יאיר לפיד?

"הוא לא צומח בגלל הפעולות שלנו אלא בגלל הפעולות של המסיתים (התקשורת וראשי האוניברסיטאות – פ"ו)", הוא קובע, ומוסיף כי אינו דואג: אי אפשר להקים ממשלה בלי החרדים, אך מי שצריך לדאוג זה הליכוד שעשוי לאבד מנדטים לטובת לפיד. "אומרים לנו 'לכו לעבוד'. סיפר לי מנהל חשבונות שניסה להתקבל לעבודה. כשאמר שהוא חרדי, טרקו לו את הטלפון. הראשון שלא מתקבל לעבודה זה חרדי, השני – אתיופי, השלישי – ערבי. יש הרי חלוקת מעמדות וגזעים ושלא יספרו סיפורים.

"הציבור הישראלי הוא גזעני. כל האליטה מתל אביב וצפונה, הילדים שלהם לא לומדים עם אתיופים. כשבאים חרדים או מתנחלים או דתיים לאומיים בפתח תקווה, אומרים 'מה זאת אומרת לא מכניסים אתיופים, גזעניים'. מה עושים הצפונים? פותחים בתי ספר לא מוכשרי"ם (מוכרים שאינם רשמיים) לאליטות. אז למי אומרים 'תקבלו אתיופים' או 'תקבלו חרדים'. רוב תלמידות החינוך העצמאי (החינוך החרדי-אשכנזי – פ"ו) הן בנות עדות המזרח. הרב עובדיה יוסף היה תלמיד של הרב משה פורוש שלא היה ספרדי".

אז מאיפה מגיעה המחשבה בציבור הישראלי שהחרדים הם גזענים?

"מאיפה שהגיעו המחשבות האלה על יהודים לפני השואה: נצלנים, גזענים, לא אוכלים אתנו, לא שותים את ייננו. לצערי הרב, אתה יכול להעתיק בשקט קטעים מהשטירמר ('דר שטירמר' היה עיתון ששימש כחלק מהתעמולה הנאצית – פ"ו) ולהשוות אותם לתקשורת כאן. השם ירחם. בקריקטורות לאחרונה, היהודי החרדי מוצג כמו היהודי בשטירמר בגרמניה. אם היו מפרסמים את זה בחו"ל היתה קמה זעקה. אבל כאן בארץ מותר הכל. התקשורת הישראלית היא אנטי דתית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הרב עובדיה והרב שמואל אליהו קראו ליהודים לא למכור דירות לערבים. אתה תומך בזה?

"זה מאמר חז"ל: 'לא תחונם'. יש איסור לא לתת להם חניה בארץ. כל מה שחז"ל אמרו זה קדוש. שאלו אותי שכניי הערבים שיושבים לשמאלי (הח"כים הערבים – פ"ו). אמרתי 'אם אני רוצה לקנות מגרש בסכנין אתה תכניס אותי?' מה הצביעות הזאת? היו מכניסים אותנו במקומות שלהם בגליל? אז למה דורשים מאתנו להיות כאלה יפי נפש עם צפת המקודשת הזאת? למה, כי אבו מאזן נולד שם? זה הרגיז אותי שקמים ח"כים ואומרים: 'מה זה הפסק הזה'. הפוך, הם יסכימו?"

אילו יכולת להעביר חוק אחד, באיזה חוק היית בוחר?

"דיור, דיור, דיור, ושוב דיור", הוא אומר בכעס. הדיור עמד בראש מעייניו עוד לפני כניסתו לכנסת, והוא רואה כיצד שום דבר לא זז בכיוון הנכון בנושא שיש בו מצוקה לכל המגזרים. "צריך דירות לכל המדינה. זה עקב אכילס של כל הכלכלה הישראלית, ויהיה פיצוץ חברתי. זוגות צעירים גרים ארבע קומות מתחת לאדמה כאשר החלון היחיד שיש בדירה פונה לאגזוז של המכונית של בעל הדירה שגר למעלה".

"הגשנו הצעת חוק שהמדינה תסבסד את הפיתוח ותיתן הלוואות מסובסדות בפריפריה ובמקומות של עדיפות לאומית כמו לוד ש- 52% מכיתות א' הם כבר בני ישמעאל ולא בני ישראל. בנצרת עילית כבר שליש ערבים. יגידו לי 'גזענות', אבל זאת המציאות. אם רוצים שנלך לנצרת, לא יכול להיות שיצטרכו לקנות דירה ב- 600 אלף שקל.

"אפשר גם לעשות הנחה במחיר הקרקע. הרי זה שומו שמים מה שקורה כאן. המנהל מציע את הקרקע במכרז התחלתי של 200 אלף שקל, ויש מקומות שאתה יוצא עם 400 אלף שקל, לפני הפיתוח. לא מספיק שמקבלים 55% מכל דירה למיסים? זה מינהל מספסרי ישראל, לא מקרקעי ישראל. אמרנו בפירוש שאם לא יבוא לידי ביטוי בתקציב המדינה פתרון מצוקת הדיור, נצביע נגד התקציב וראש הממשלה יצטרך לפטר אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully