וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: "וויקיליקס מסכנים את חיי חיילינו"

לטענת הפנטגון פרסום המסמכים המסווגים, מהם עולה כי חיילים עירקים התעללו באסירים בידיעת החיילים האמריקאים מסכן את חיילי ארה"ב ובנות בריתה. "על מפעילי האתר להוריד את החומר ולהחזיר את המסמכים הגנובים בהקדם"

הפנטגון גינה הערב (שבת) בחריפות את פרסום המסמכים המסווגים באתר "וויקיליקס", לפיהם העלימו הכוחות האמריקאים עין ממקרים רבים של התעללות חיילים עירקיים באסירים בזמן הלוחמה במדינה. בהצהרה שפרסם דובר הפנטגון גאוף מורל נאמר כי "אנו מגנים בתוקף את ההדלפה של המידע המסווג. המסמכים חושפים מידע סודי העלול לסכן את כוחותינו הלוחמים בצורה חמורה".

לטענת הפנטגון, "בעצם חשיפת מידע רגיש מסוג זה, וויקיליקס ממשיכה לסכן את חיי החיילים בשטח, את חיי החיילים של בעלות בריתנו ושל חיילים עירקיים ואפגניים העובדים איתניו". עוד נאמר בהודעה כי "הדרך האחראית היחידה בה יכול האתר לנקוט היא להחזיר את המסמכים הגנובים ולהסיר את המידע מאתרם בהקדם האפשרי".

"נחקור את הדיווחים"

מוקדם יותר הודיעו הרשויות בעירק כי הן מתחייבות לחקור את הדיווחים ב-"וויקיליקס". אתמול פרסם האתר כ-391 אלף מסמכים שמחלקם עולה כי ארצות הברית ידעה על מקרים רבים של התעללות באסירים על ידי חיילים ושוטרים עירקיים, אך נמנעה מחקירה והעלימה עין. "לא נעלים עין מהדברים האלה", אמר חוסיין כאמל, סגן שר הפנים העירקי. "כל האחראים לפשעים יובאו לדין והצדק ייעשה", אמר.

ראש ממשלת עירק נורי אל מליכי גינה את תזמון פרסום המסמכים, בזמן בו נעשים ניסיונות להקמת ממשלה בעירק. ממשרדו נמסר כי פרסום המסמכים לפני שהוקמה הממשלה החדשה הוא חשוד. הוא האשים ארגוני תקשורת שסירב לנקוב בשמם בניסיון לתקוף את ממשלתו היוצאת. הבחירות בעירק התקיימו לפני שבעה חודשים אך מאז לא הצליחו במדינה לגבש ממשלה.

מייסד האתר "ויקיליקס", העיתונאי האוסטרלי ג'וליאן אסאנג', אמר היום כי מטרת פרסום המסמכים המסווגים מהמלחמה בעירק היא לחשוף את האמת שהוסתרה על המלחמה. "המתקפה על האמת מתחילה הרבה לפני שהמלחמה מתחילה וממשיכה זמן רב לאחר שהמלחמה מסתיימת. בפרסום המסמכים האלה על המלחמה בעירק אנו מקווים לתקן קצת את המתקפה על האמת שאירעה לפני המלחמה בעירק ובמהלכה ושהמשיכה גם לאחר שהמלחמה הסתיימה באופן רשמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully