וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצים קדחתניים בארה"ב למניעת פיצוץ המו"מ

יממה לפני תום ההקפאה, בארה"ב עושים מאמצים כבירים למניעת פיצוץ השיחות. לאחר שבוע עמוס בפגישות מדיניות, הילרי קלינטון נועדה יו"ר הרשות אבו מאזן. "הדיונים קדחתניים מאוד"

ארצות הברית עושה מאמצים כבירים כדי למנוע את פיצוץ המגעים הישירים בין ישראל והרשות הפלסטינית, יממה לפני תום הקפאת הבנייה הישראלית בהתנחלויות. מזכירת המדינה הילרי קלינטון נועדה הלילה (שבת) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשולי וועידת האו"ם בניו יורק, על רקע איומי הרשות הפלסטינית לנטוש את המו"מ באם ישראל תחדש את הבנייה. יועצה של קלינטון, ג'פרי פלטמן, מסר במהלך שיחה עם כתבים, כי "הדיונים הינם קדחתניים מאוד".

פלטמן הסביר, כי הממשל האמריקאי מנסה למצוא פשרה שתאפשר את המשך המגעים, גם לאחר תום ההקפאה ב-26 לספטמבר. "אנו קוראים לישראל להאריך את הקפאת הבנייה", אמר, ומנגד ציין כי "הבהרנו לפלסטינים שאנו סבורים שפרישה מהשיחות הישירות לא תשרת את האינטרס שלהם".

נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו אזן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי יו"ר הרשות דוחה כל סוג של פשרה "שאינה כוללת הקפאה מלאה" של הבנייה בהתנחלויות. לדבריו, "אנו דורשים הקפאה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, כולל במזרח ירושלים". אבו רודיינה הוסיף, כי "הרשות דוחה כל פתרון חלקי". בתוך כך, על פי הדיווח, גורם ישראלי בכיר סיפר כי ישראל מוכנה "להגיע לפשרה אשר תהיה מקובלת על כל הצדדים". הגורם הישראלי הוסיף כי במסגרת פשרה זו, ישראל עדיין תדרוש לאפשר בנייה "מוגבלת" באזורים מוגדרים.

"הזדמנות היסטורית"

קלינטון נועדה בתחילת השבוע עם שר הביטחון אהוד ברק, המבקר בארצות הברית. כמו כן, היא קיימה שורה של פגישות עם מנהיגים שונים במזרח התיכון בשולי כינוס העצרת המרכזית של האו"ם בניו יורק. פלטמן ציין בהקשר זה כי הממשל האמריקאי פועלים באופן נמרץ כדי לשכנע את שני הצדדים לעשות את מירב המאמצים להישאר במו"מ. "בשלב זה, אנו קוראים לשני הצדדים לייצר את האווירה האופטימלית לשם הצלחת המגעים".

בפגישתם ביום שלישי, ברק וקלינטון הביעו את הצורך "להתגבר על המכשולים, כולל נושא הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון". לאחר הפגישה נמסר משלכת שר הביטחון, כי ברק סבור ש"תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים דורש הכרעות אמיצות מצד שני הצדדים". לדבריו, "אסור לתת למחלוקות שונות לשבש את התהליך. אנו נמצאים בנקודת זמן היסטורית ולפני אפשרות ממשית לפריצת דרך לשלום. ישראל רוצה שלום אך מצפה שבכל הסדר שיהיה יישמרו כל האינטרסים הביטחוניים שלה. ישראל מצפה כי ארה"ב תשמור על היתרון האיכותי שלה אל מול שכנותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully