וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: גורמי ממשל מעורבים בפיגועי 11/9

נשיא אירן טען בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, כי גורמים בממשל האמריקאי עומדים מאחורי פיגועי 11 בספטמבר. "הם ניסו להציל את המשטר הציוני אותו הם מציידים בנשק גרעיני, והשתמשו באסון כדי לפלוש לאפגניסטן"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יותם בן-דוד)

עוד התבטאות פרובוקטיבית מצד נשיא אירן נגד ישראל וארה"ב. מחמוד אחמדינג'ד אמר אמש (חמישי) בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, כי פיגועי 11 בספטמבר בארצות הברית הם קונספירציה אמריקאית בשירות ישראל. עוד הוא הוסיף, כי ארה"ב עשתה שימוש מניפולטיבי במתקפה, כדי לפלוש לאפגניסטן.

אחמדינג'ד סיפק ניתוח תיאורטי של פיגוע הטרור במגדלי התאומים ב-2001. "במתקפת הטרור ב-11 בספטמבר נהרגו על פי דיווחים 3,000 בני אדם, אבל הפלישה האמריקאית לאפגניסטן הובילה למותם של מאות אלפים. האם הפלישה ומחיריה היו מוצדקים?", שאל. לדבריו, לאחר הפיגוע החלה "תעמולה אמריקאית" שנועדה לשכנע את העולם, שאין מנוס מפלישה לאפגניסטן.

אחדמינג'ד טען כי מרבית העולם מאמינים שהממשל האמריקאי הוא האחראי לפיגועים במגדלי התאומים. הוא ציין אומנם כי קיימת סברה שאכן המטוסים נחטפו על ידי טרוריסטים, אך טען גם כי קיימת תיאוריה נוספת, לפיה "גורמים אמריקאים עמדו ניצחו על המתקפה במטרה להציל את הכלכלה האמריקאית וכן לחזק את אחיזת ארה"ב במזרח התיכון כדי להציל את המשטר הציוני הגוסס". ואמנם, אחמדינג'ד הוסיף 11/9 היה "אירוע מצער, שהשפיע על כל העולם".

מארק קורנבלאו, דובר משלחת ארה"ב לאו"ם, אמר בתגובה לדברי אחמדינג'ד כי "במקום לייצג את השאיפות הטובות של העם האירני, מר אחמדינג'ד בחר להפיץ פעם נוספת תיאוריות קונספירציה שפלות והשמצות אנטישמיות, שיש לסלוד מהן".

מיד לאחר הדברים קמו כמה נציגים של מדינות המערב ונטשו את אולם העצרת במחאה. כמו כן במהלך הנאום כ-1,000 מפגינים הפגינו מחוץ למטה האו"ם, ביניהם גם ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני.

"הציונים כובשים והעולם שותק"

לאחר מכן התייחס אחמדינג'ד לסוגייה הישראלית-פלסטינית, והזכיר את "פשעי הכיבוש" במסגרת שורה של "סכנות גלובליות", בהן הטרור והקולוניאליזם, ומתח ביקורת על הקהילה הבינלאומית, שלדבריו "אינה לוקחת בחשבון את זכויות העם הפלסטיני, ומאשימה את כל מבקריו של המשטר הציוני באנטישמיות". השלטון הציוני מאיים בדרך קבע על מדינות המזרח התיכון - והעולם שותק, טען הנשיא האירני.

אחמדינג'ד הוסיף בנושא הפלסטיני כי "העם הפלסטיני נמצא כ-60 שנה תחת כיבוש. הם מנושלים מחירותם. בתיהם מוחרבים, וזכויותיהם הבסיסיות נרמסות. הציונים כפו חמש מלחמות על שכניהם, וביצעו בשנים האחרונות פשעים קשים נגד הפלסטינים בעזה ונגד אזרחי לבנון. בסוף מאי השנה המשטר הציוני תקף את המשט ההומניטרי לעזה, תוך הפרה בוטה של החוק הבינלאומי. תקיפה זו הובילה לרציחתם של אזרחים חפים משפע". אחמדינג'ד חתם את דבריו בהקשר וקרא לעולם "להכיר בזכות השיבה של הפליטים הפלסטינים ובזכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית ולהקמת מדינה. כיבוש הוא פשע בלתי נסלח נגד העם הפלסטיני ונגד האנושות כולה".

גם בנושא הגרעיני הניף אחמדינג'ד אצבע מאשימה לעבר ישראל וארצות הברית. לדבריו, העולם נמצא תחת איום גדול בעקבות כך שלדבריו סבא"א נכשלה במניעת הפצת הנשק הגעיני. לדבריו, הקהילה הבינלאומית לא מנעה מהאמריקאים "לפתח תעשיית גרעין "בהיקף של 8- מיליארד דולר", אשר נועדה "להפצת נשק גרעיני ברחבי העולם, לרבות לשם חימוש המשטר הציוני". "אני רוצה להכריז על הכריז על 2011 כשנה שבה מונעים את הפצת הנשק הגרעיני". כמו כן, התייחס אחדמינג'ד לדרישת מועצת הביטחון של האו"ם ממדינתו לחזור במהרה לשולחן הדיונים, ואמר כי "אירן מעולם היתה מוכנה לדיאלוג". הוא האשים את המועצה גם בחוסר הגינות.

הנשיא האירני גינה בדבריו גם את יוזמת שריפת ספרי הקוראן. לדבריו, "העולם חווה אקט נוראי של שריפת הקוראן, הספר הקדוש לאיסלאם. היה זה פשע נתעב". הוא הצהיר, כי "אפשר לשרוף ספרים – אבל אי אפשר לשרוף את האמת. האל והאמת הם חזקים יותר". בהתבטאות המביעה סולידריות ביחס לכל הדתות המונותיאיסטיות ובפרט ליהדות, אמר אחמדינג'ד כי "בשם האומה האירנית, אני מכבד את כל ספרי הקודש ומאמיניהם. אני מכבדים את הקוראן, כמו גם את התנ"ך. אסור לשרוף ספרים אלה".

* עדכון ראשון 23.09 22:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully