וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאבו מאזן: אמור 'כן' למדינה יהודית

רה"מ אמר בנאום וידאו ששודר בכנס ראשי הארגונים היהודיים בארה"ב, כי "אבו מאזן צריך להכיר בריש גלי בישראל כמדינת העם היהודי". על הפליטים הפלסטינים: "אין להם מקום בישראל"

"רק תגיד את זה: אמור 'כן' למדינה יהודית" – כך אמר אמש (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום וידאו ששודר בפני חברי ועידת הנשיאים של ראשי הארגונים היהודיים בארצות הברית. "אני סבור שאבו מאזן צריך להגיע לידי החלטה", אמר נתניהו. "הוא צריך להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית, ולהביע זאת באופן חד משמעי, לומר זאת לעמו, בלשונו".

"לפני מספר שבועות פתחנו בשיחות הישירות עם הפלסטינים" אמר נתניהו בפתח דבריו. "אנו להוטים להמשיך בהן ולהשלימן". בדבריו התייחס נתניהו לציפייתו מהרשות הפלסטינית שלא לדרוש ממנו כתנאי מוקדם את המשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות, אשר צפויה להסתיים ביום ראשון הקרוב. "אנו שמחים שהמגעים הישירים נפתחו בלא תנאים מקדימים, ומקווים כי הם גם ימשיכו בלא תוספת תנאים".

נתניהו חזר ואמר כי מטרתו היא להשיג "הסכם שלום בתוך פחות משנה", אך הדגיש כי הדבר יקרה רק תוך שמירה על שני עקרונות הבסיס, כלשונו: הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית וכן סוגיית הביטחון. "הגיע הזמן שהפלסטינים יעשו את מה שהם סירבו לעשות מזה 62 שנים, והוא: להגיד 'כן' למדינה יהודית-ריבונית".

"ערביי ישראל - אזרחים שווים"

על רקע התבטאויותיו של שר החוץ אביגדור ליברמן בנושא עתידם של ערביי ישראל ואמונתו בצורך להעלות את הנושא במסגרת המו"מ עם הרשות, נתניהו הזכיר בנאומו כי "למעלה ממיליון אזרחים ערבים נמצאים בישראל, והם נהנים משוויון זכויות אזרחי. אך אין הדבר אומר כי יש להם זכויות לאומיות. הם רשאים להשתתף במערכת הבחירות ולהיות שותפים שווי זכויות בדמוקרטיה הישראלית, אך אין להם זכות להקים מדינה משלהם".

נתניהו התייחס גם לסוגיית הפליטים, והצהיר כי "לפליטים הפלסטינים אין כל זכות להיכנס לתחומי מדינת ישראל". נתניהו הסביר, כי "בדיוק כפי שישראל אפשרה ליהודים מרחבי העולם לעלות לתחומיה, כך גם המדינה הפלסטינית צריכה לעשות בנוגע לפלסטינים ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully