וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "לא תהיה הקפאה לייט ולא הקפאה מלאה"

21.9.2010 / 1:11

יו"ר ש"ס הצהיר בראיון לביטאון מפלגתו, כי בנייתן של 1,700 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה בי-ם תתבצע, כפי שהוכרז בעת ביקורו בישראל של סגן הנשיא האמריקאי. "לא תהיה גם הקפאה לייט". על אבו מאזן: "מחבק את הטרור, ולכן אין טעם למו"מ"

"לא תהיה הקפאה לייט ולא הקפאה מלאה - ארץ ישראל צריכה לבנות ולהיבנות, נקודה" – כך אמר יו"ר ש"ס השר אלי ישי בראיון שיתפרסם היום (שלישי) בביטאון ש"ס "יום ליום". שר הפנים התייחס גם לסוגיית הבנייה בשכונת רמת שלמה בירושלים, וטען כי 1,700 יחידות הדיור שאושרו לבנייה בשכונה בעת ביקורו בישראל של סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עוד ייבנו.

כזכור, בתחילת השנה אישרה הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים את התוכנית להרחבת השכונה בעת ביקורו של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל – דבר שעורר כעס רב בקרב האמריקאים ועל פי דיווחים גרם לקרע ביחסים בין המדינות. יו"ר ש"ס התייחס בראיון לנושא הקפאת הבניה בהתנחלויות שתפוג ביום ראשון הקרוב. לדבריו, "ירושלים המזרחית, ירושלים המערבית, הדרומית, רמת שלמה, גילה, הר חומה, ארמון נציב ועוד שכונות רבות - הרי איש אינו מאמין ששכונות אלו יעברו לידי הפלסטינים בכל הסכם שיהיה – אם יהיה, אז לאסור עלינו את הבנייה בשכונות הללו? בשום אופן לא נסכים לדרישה כזאת".

במענה לשאלה האם הוא ימשיך לבנות בירושלים, אמר ישי: "בהחלט כן". עם זאת, ישי הודה כי עיתוי כינוס הישיבה בה אושרה הבנייה "לא היה צריך לקרות, משום שבכל זאת צריך לגלות רגישות רבה בנושאים שונים, בפרט כאשר אתה מארח אישיות רמת דרג ממדינה ידידותית". ישי הוסיף, כי קבע "נהלים חדשים, שלא יהיו יותר כינוסי ועדות בזמן ביקורי אח"מים, כדי שלא להכשיל את התוכניות, אבל בעז"ה הדירות האלו עוד ייבנו, הן כבר מאושרות בוועדה. ולא רק ברמת שלמה, אלא בכל שכונה ושכונה בירושלים. מבחינתי דין רמת שלמה כדין רחביה, ודין רמות כדין קטמון וכל השכונות הן ממש אותו דבר. אנחנו נבנה שם ובכל מקום ומקום ברחבי ארץ ישראל".

חוסר אמון מוחלט במו"מ הישיר

יו"ר ש"ס גם הביע חוסר אמון מוחלט בשיחות הישירות עם הפלסטינים. "אין כל טעם בהן וכל עוד לא יהיה שינוי משמעותי אצל הפלסטינים לא ניתן יהיה להתקדם בשיחות. אהוד ברק נתן להם הכול בקמפ דיווד, ומה קיבלנו בתמורה? את אינתיפאדת אל-אקצה. פינינו את גוש קטיף ועקרנו אלפי יהודים מבתיהם, ומה קיבלנו? טילים בבאר שבע ובאשדוד. כל הסכם שמתגבש אנחנו מקבלים עוד טרור ועוד טרור. בעוד אנחנו מדברים, בדרום האזרחים חוטפים קאסמים, אז עם מי לעשות שלום, עם מי שרוצה בטרור? יד אחת לוחצת לשלום ויד שנייה מחבקת את הטרור.

השר ישי מתח ביקורת ישיר על הרשות הפלסטינית ועל יו"ר הרשות אבו מאזן. "אני לא מדבר רק על החמאס, שהוא ארגון טרור לכל דבר, אלא גם על הפתח של אבו מאזן, שרק לפני כמה חודשים קיבל החלטה האומרת ש'פלסטין לא תשוחרר אם לא תושמד הישות הציונית'. הם מטיפים בוקר וערב להסתה במסגדים ובבתי ספר, מחנכים את ילדיהם לשנאה ואיבה, הם מחפשים כל דרך וכל אמצעי כדי להשמיד אותנו, אז אני יכול לעשות עמם שלום? אם באמת כנים הם ורוצים שלום, עליהם להכיר במדינת ישראל כמדינה היהודית".

ישי התייחס גם לעמדתו של המנהיג הרוחני של ש"ס בנושא הסוגייה של שטחים תמורת שלום. "שלא יהיו טעויות", אמר ישי. "הפסק שפסק מרן הרב עובדיה יוסף על שטחים תמורת שלום, היה ונותר בעינו. מעולם לא שינה מרן שליט"א בכהו זה ומקוצו של יוד בכל אלפי פסיקותיו שהוציא מתחת ידיו בכל עשרות שנות הנהגתו".

עם זאת, ישי הדגיש כי כוונת הרב היתה אך ורק לשלום של אמת. "כאן מדברים שלום וממשיכים לטבוח בנו. כל עוד לא יהיה שלום אמת אסור לוותר ולו על ס"מ בודד משטחה של ארץ ישראל. נתנו הזדמנות פז לפלסטיניים לקבל לידיהם שטחים לאחר שפינינו את כל ההתנחלויות מרצועת עזה ואת התוצאה חשנו במו ידינו ב'עופרת יצוקה' ובכל יום ויום כאשר עשרות טילים נוחתים על ראשיהם של תושבי שדרות ואזור הנגב ובנס אין נפגעים בנפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully