וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב דרוקמן: הגיורים בצה"ל נעשים כדת וכדין

ראש מערך הגיור בצה"ל התייחס לתשובת המדינה לבג"ץ, לפיה יש לבדוק את מערך הגיור של הצבא. לדבריו, "החיילים שהתגיירו בצה"ל הם יהודים שלמים. חלילה להטיל ספק ביהדותם"

ראש מערך הגיור בצה"ל, הרב חיים דרוקמן, התייחס הבוקר (שלישי) לתשובת המדינה לבג"ץ, לפיה יש לבדוק את מערך הגיור של הצבא משום שלטענתה אינו מפוקח כראוי. בראיון לגלי צה"ל אמר דרוקמן: "המערכת תקינה לחלוטין - אין שום בעיה בגיורי צה"ל מבחינת ההלכה".

לדבריו, "הגיורים נעשים כדת וכדין לפי כל כללי ההלכה, והדיינים בצה"ל מוסמכים לגייר. חלק ניכר מהם זה אותם הדיינים שמגיירים גם בבתי הדין האזרחיים. כך שכל החיילים שהתגיירו בצה"ל הם יהודים שלמים. חלילה להטיל ספק ביהדותם".

גם בצה"ל התייחסו לעמדה שהציגה הפרקליטות בדיון בבג"ץ, לפיה הגיורים בצבא אינם כשרים. מדובר צה"ל נמסר, כי "קורס 'נתיב' של חיל החינוך והנוער עוסק בלימוד זהות ישראלית – יהודית שעיקרו העשרה חווייתית. הקורס מסתיים בהליך גיור המוצע למעוניינים בכך בלבד. תהליך הגיור כולו נתמך ומתבצע על פי נהלים של האגף לגיור במשרד ראש הממשלה".

"הגיורים בצה"ל הם אפס"

במהלך דיון שנערך אתמול בבג"ץ על רישום גרים לנישואין התברר, כי מי שהתגייר במסגרת צה"ל זקוק גם לאישור נוסף של הרבנות. השופטים דנו בעתירה שהגיש ארגון "עתים", באמצעות עו"ד אביעד הכהן, נגד הרבנות הראשית, בדרישה לאפשר לגרים שעברו תהליך גיור בישראל והם בעלי תעודת המרה להתחתן כיהודים. במהלך הדיון הפתיעה נציגת הפרקליטות, עו"ד יוכי גינסין, כאשר אמרה כי במערך הגיור של צה"ל לא מכהנים דיינים של גיור, ולמעשה כל מי שהתגייר בצה"ל צריך לקבל אישור של הרבנות, אף על פי שההליך הזה לא התקיים.

על כך השיבה נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, כי "מה שגברתי אומרת זה שכל גיורי צה"ל לא כשרים". עו"ד גינסין הסבירה שהגיורים בצה"ל מאפשרים את תחילת הליך הגיור, אולם למעשה לא ניתן לרשום לנישואין את הגרים הללו.

רבנים חרדים הגנו אתמול על ההחלטה שלא להכיר בגיורים הנעשים בצה"ל. הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, אמר כי "כל הגיורים המתבצעים בצה"ל הם אפס". לדבריו, "גם אם החיילים מוסרים נפשם למען המדינה, דינם כחסידי אומות עולם, זה עדיין לא הופך אותם ליהודים. זו גם עמדתו של אבי. כל הגיורים של צה"ל הם חוכא ואיטלולא".

הרב נחום אייזנשטיין, יו"ר ועד הרבנים העולמי לענייני גיור, הנחשב ליד ימינו של הרב הליטאי הבכיר יוסף שלום אלישיב, אמר כי "גיור הוא אקט הלכתי. בכל הכבוד לחיילי צה"ל, הקרבה למען המדינה אינה נזכרת בשולחן ערוך. פירושו של גיור הוא קבלת קיום תורה ומצוות, ללא זה גיור אינו תקף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully