וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים חרדים: "הגיור בצה"ל הוא אפס"

מוטי לוי ופנחס וולף

6.9.2010 / 17:38

הרבנים יעקב יוסף ונחום אייזנשטיין הודיעו כי הם מסכימים עם עמדת המדינה לפיה ייתכן וגיורי חיילים בצבא אינם תקפים. "הם חסידי אומות עולם - אבל הם לא יהודים", אמרו על החיילים שהתגיירו

עמדת המדינה בבג"ץ לפיה הגיורים בצה"ל אינם תקפים מעוררת מחדש את הוויכוח סביב הנושא הטעון. הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף אמר אחר הצהרים (שני) כי "כל הגיורים המתבצעים בצה"ל הם אפס". לדבריו, "גם אם החיילים מוסרים נפשם למען המדינה, דינם כחסידי אומות עולם, זה עדיין לא הופך אותם ליהודים. זו גם עמדתו של אבי - כל הגיורים של צה"ל הם חוכא ואיטלולא".

דברים אלו מגיעים לאחר שבדיון שנערך מוקדם יותר בבג"ץ בנושא רישום גרים בישראל אמרה נציגת המדינה עו"ד יוכי גינסין כי כל הגיורים בצה"ל אינם כשרים. היא מסרה בתשובה לשאלת הנשיאה דורית ביניש כי במערך הגיור של צה"ל לא מכהנים דיינים העוסקים בגיור, והוסיפה כי שהגיורים בצה"ל מאפשרים את תחילת הליך הגיור, אולם למעשה לא ניתן לרשום לנישואין את הגרים הללו.

הרב נחום אייזנשטיין, יו"ר ועד הרבנים העולמי לענייני גיור, הנחשב ליד ימינו של הרב הליטאי הבכיר, יוסף שלום אלישיב, אמר כי "גיור הוא אקט הלכתי, עם כל הכבוד לחיילי צה"ל, הקרבה למען המדינה אינה נזכרת בשולחן ערוך. פירושו של גיור הוא קבלת קיום תורה ומצוות, ללא זה גיור אינו תקף".

"שירות בצה"ל הוא מעשה יהודי"

מוקדם יותר התייחס ראש אכ"א לשעבר, האלוף במילואים אלעזר שטרן, לסוגייה ואמר כי העמדה של הפרקליטות היא מטורפת וחסרת אחריות. "בעצם מה שהיא אמרה, שהגיורים מאז הרב גורן אין להם תוקף. אני חושב שאסור לנו שהטיעון הזה יישמע בפעם הראשונה בבג"ץ כתרגיל התחמקות מלענות לשאלה, איך רב אחד פוסל גיורים של רב אחר. מה עוד שהגיורים בצה"ל נעשו כולם בסמכות וברשות הן של הרבנות הראשית וברשות הרבנים הראשיים לישראל. לכולם יש תעודת המרה של הרבנים הראשיים בישראל. מדובר באלפי גיורים".

חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) התייחס אף הוא לנושא ואמר כי "תשובת המדינה לבג"ץ היא יריקה בפרצופם של אלפי חיילים יהודים שסיכנו את חייהם למענה. החיילים האלה הם הרבה יותר יהודים מאותם רבנים ודיינים קיצוניים שאינם משרתים ושאינם מקבלים את יהדותם".

גם יו"ר הבית היהודי ח"כ זבולון אורלב הגיב לדברים ומסר כי "כל מי שלא מוכן להכיר בגיור חיילים בצה"ל על ידי הרבנות הצבאית הוא כופר בעיקר ועוכר ישראל". לדבריו, "השירות בצה"ל שנועד להגן על מדינת ישראל הוא מהמעשים היהודיים הנעלים ביותר וכל הכופר בכך משים עצמו כעוכר ישראל. אני קורא לרשויות החוק – הרבנות הראשית והרבנות הצבאית להסדיר את יהדותם של החיילים לאלתר ולהימנע מרעידת אדמה שתפגע אנושות במעמד הרבנות הראשית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully