וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר אורן: "טילי חיזבאללה מגיעים לאילת"

שגריר ישראל באה"ב מייקל אורן אמר כי חיזבאללה התחמש מאז מלחמת לבנון השנייה והציב 15,000 טילים על גבול ישראל שחלקם מסוגלים להגיע לאילת. "בניגוד לעבר, הטילים מוצבים גם מתחת לבתי חולים"

שגריר ישראל בארה"ב מייקל אורן אמר הלילה (שבת) כי חיזבאללה הציב כ-15,000 טילים לאורך גבולה של לבנון עם ישראל. לדברי אורן חלק מהטילים מסוגלים להגיע עד לאילת. "חיזבאללה הנתמך על ידי סוריה ואירן, מהווה איום רציני מאוד על ישראל", אמר אורן.

לדברי אורן חיזבאללה המשיך להתחמש לאחר מלחמת לבנון השנייה. "לחיזבאללה יש כיום פי ארבעה טילים מהכמות שהיתה ברשותו בזמן המלחמה", אמר אורן. "כל ערי ישראל נמצאים כעת בטווח הטילים שלו – כולל אילת". לדברי אורן הטילים שברשות החיזבאללה כיום אף מדויקים יותר מאשר הטילים שנורו לעבר ישראל במהלך המלחמה.

עוד אמר אורן כי בניגוד לעבר חיזבאללה הציב את הטילים מתחת לבתי חולים, בתים ובתי ספר. "חיזבאללה יודע היטב כי אם ננסה להגן על עצמנו, נואשם שוב בביצוע פשעי מלחמה", אמר אורן.

"יצרנו מאזן אימה מול ישראל"

ביום שלישי נאם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה במהלך ארוחת שבירת צום הרמדאן ממקום מחבואו בביירות. נסראללה אמר כי הניסיון הצבאי שצבר חיזבאללה יצר מאזן אימה מול ישראל, ואף התרברב כי שיטות הלחימה של חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה נלמדות באוניברסיטאות בכל העולם. כמו כן קרא השייח' ללבנון ללכת בעקבות אירן, ולהקים כור גרעיני לצרכי שלום, בדומה לזה שהוקם בבושהר.

מזכ"ל חיזבאללה הוסיף כי "על כולנו להתמודד עם האתגרים שניצבים מול לבנון, ולא נוכל לעשות זאת בלי שיתוף פעולה, אחדות והפקת תועלת מכל המשאבים החומריים והאנושיים במדינה. אחת הסכנות העומדות בפנינו היא הפרויקט הציוני, וההיאחזות הציונית באדמתנו, בנפט שלנו, בגז שלנו ובמים שלנו. אולם, יש לנו בלבנון ניסיון צבאי ומדיני במישור הזה, והניסיון הזה הוביל למשוואה שיצרה מאזן אימה מול האויב. את מה שעשינו לומדים כעת באוניברסיטאות המובילות בעולם. העולם הגיע לאחר מלחמת לבנון השנייה ללמוד מניסיון ניצחון ההתנגדות במלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully