וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצה"ל: "חיזבאללה ישגר 600 רקטות ביום"

נחשפו צילומים עדכניים של כפר שיעי בדרום לבנון ובו מחסני תחמושת, בונקרים ומפקדות של חיזבאללה המשמשים כחלק מבנק המטרות של צה"ל. קצין בכיר: "חיזבאללה מחזיק בלמעלה מ-40,000 רקטות ומסוגל לירות כ-600 מהן מדי יום"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל)

ארבע שנים לאחר מלחמת לבנון חשף אתמול (רביעי) צה"ל צילום אווירי מעודכן של הכפר השיעי אל חיאם הכפר שבדרום לבנון ובו מיפוי של מחסני התחמושת, הבונקרים והמפקדות שמחזיק חיזבאללה בכפר.

מדובר למעשה במיפוי המשמש כחלק מבנק המטרות של צה"ל. לדברי קצין בכיר, צה"ל מחזיק במיפוי הכפרים השיעים שבדרום לבנון ולדבריו, מסיום מלחמת לבנון התעצם חיזבאללה והוא מחזיק היום במאגר של למעלה מ-40,000 רקטות. ברשות חיזבאללה ישנן כמה מאות רקטות המסוגלות להגיע למרחק של מאות קילומטרים. "על פי המודיעין שיש בידי צה"ל, מחזיק חיזבאללה במחסני תחמושת בתוך הכפרים כפי שנמצא באל חיאם, כאשר התחמושת מוחזקת בתוך בנייני מגורים ובמקרים מסויימים במרחק של מטרים בודדים מבתי ספר בכפרים", אמר. הגורם הוסיף כי אם תפרוץ מלחמה החיזבאללה מסוגל לשגר מדי יום לעבר ישראל 500 עד 600 רקטות.

אמצעי לחימה בכפר אל חיאם בדרום לבנון. דובר צה"ל
יש לנו כיום תמונת מטרות טובה. יש לנו פי כמה וכמה יותר מטרות מאלו שהיו ערב מלחמת לבנון השנייה/דובר צה"ל

"יש לנו כיום תמונת מטרות טובה מאד. יש לנו פי כמה וכמה יותר מטרות מאלו שהיו לנו ערב מלחמת לבנון השנייה", סיפר הקצין, "מדובר באלפי מטרות איכותיות מאד. מאז מלחמת לבנון השקענו מאמצים משמעותיים באיסוף מודיעין. את התמונה שניתן לראות באל חיאם אנו רואים היום בכל כפר שיעי בלבנון".

עם זאת, בפיקוד צפון ובצה"ל מעריכים כי על אף התחמשות חיזבאללה, הסיכויים שתפרוץ מלחמה בגבול הצפון בחודשים הקרובים הם נמוכים. "אני אומר זאת בזהירות אך אינני מזהה רצון או סימנים להתקפה יזומה על ישראל של גורם כלשהו בזירה הצפונית", מסר הקצין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אמצעי לחימה בכפר אל חיאם בדרום לבנון. דובר צה"ל
בצה"ל מעריכים כי על אף התחמשות חיזבאללה, הסיכויים שתפרוץ מלחמה בגבול הצפון בחודשים הקרובים הם נמוכים/דובר צה"ל

במקביל להתחמשות חיזבאללה, מזהים בצה"ל השתלטות של שיעים על כפרים בדרום לבנון וכן מאמץ של חיזבאללה לאסוף מודיעין משמעותי על כוחות צה"ל במסווה של פעילות אזרחית. הקצין אמר כי "חיזבאללה הרחיב את הארסנל שלו, אך עם זאת אפשר לומר בוודאות שההרתעה הישראלית בעקבות המלחמה היא הגורם העיקרי שמרסן את חיזבאללה ואפשר לקבוע שארבעת השנים האחרונות היו השקטות ביותר בצפון מאז שנות ה-60, אם לא מאז קום המדינה".

עדכון ראשון: 17:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully