וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: על נתניהו לבחור בין ההתנחלויות לשלום

יו”ר צוות המו”מ הפלסטיני סאיב עריקאת אמר כי אם ראש הממשלה נתניהו רוצה שהמגעים הישירים יצליחו, "עליו לבחור בשלום על פני המשך הבנייה בהתנחלויות”. עריקאת הוסיף כי ברשות מקווים מאוד שנתניהו יתגלה כפרטנר לשיחות

ישראל נדרשת לבחור בין ההתנחלויות לבין השלום – כך אמר אתמול (שישי) יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת. על רקע חידוש המו"מ הישיר בין ישראל ב-2 לספטמבר, עריקאת אמר כי ברשות הפלסטינית מקווים מאוד שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו יתגלה כ"פרטנר" הולם למו"מ. "אנחנו מאוד רוצים שנתניהו יהיה פרטנר", אמר לעיתון ה"ניו יורק טיימס". הבכיר הפלסטיני אמר את הדברים לאחר שנועד בירושלים עם דיוויד הייל, סגנו של השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, ודן שפירו, האחראי למדור המזרח התיכון וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי האמריקאי.

"בשלב זה, מוקדם מדי לדבר על מבנה השיחות", אמר עריקאת. במהלך שיחת טלפון שקיים עם העיתון אמר הבכיר הפלסטיני כי " בנימין נתניהו צריך לבחור בשלום על פני המשך הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית". זאת, לאור התקרבות מועד תום הקפאת הבנייה בהתנחלויות ב-26 לספטמבר. כמו כן התייחס ערקיאת לחברי צוות המו"מ המצומצם, ואמר כי הוא זוכר לטובה את העבודה מול עורך הדין יצחק מולכו. "עבדנו ביחד בעבר תוך כבוד הדדי גדול", הוסיף.

פגישות שוטפות בין נתניהו לאבו מאזן

על רקע ספקות שעלו בקרב גורמים פלסטינים לגבי האפשרות שהמו"מ עם ישראל יניב פירות חיוביים, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר שלשום כי "גם אם יש רק אחוז אחד של הגעה לשלום, אנחנו נשאף אליו, משום שאנו מעוניינים להגיע לשלום עם שכנינו". אבו מאזן הדגיש כי הרשות מעוניינת בהשגת הסכם שלום, " כל עוד יש תקווה לכך".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבש שלשום נוסחה לקיום המגעים. מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו ואבו מאזן ייפגשו מדי שבועיים, וינסו להגיע להבנות שקטות בנושאים עקרוניים. לאחר מכן, צוותי המשא ומתן של ישראל ושל הפלסטיניים ידונו בפרטים. עוד נמסר, כי "הדיונים נועדו לבנות צוות מו"מ מצומצם והדוק, בפיקוחו הצמוד של רה"מ, וכדי לאפשר מו"מ מהיר, יסודי ורציני".

עדכון ראשון: 22:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully