וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: נלך למו"מ גם אם יש רק אחוז אחד שיצלח

אופק עיני

26.8.2010 / 0:03

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס לפסימיות שקיימת גם בקרב הפלסטינים לקראת פתיחת המשא ומתן הישיר עם ישראל: "אנו הולכים למשא ומתן מרצוננו החופשי, כי אנו מעוניינים בשלום כל עוד יש תקווה לכך"

"נלך לוושינגטון על מנת לפתוח במשא ומתן הישיר בחסות ארצות הברית, מרצוננו החופשי ובסיוע חוסננו הלאומי משום שאנו מעוניינים בשלום כל עוד יש תקווה לכך" - כך אמר אתמול (רביעי) יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בסעודת שבירת צום הרמדאן שנערכה בלשכתו ברמאללה. אבו מאזן הוסיף כי "גם אם יש רק אחוז אחד של הגעה לשלום, אנחנו נשאף אליו, משום שאנו מעוניינים להגיע לשלום עם שכנינו".

"אנחנו כפלסטינים לא נמצאים בעמדה שמאפשרת לנו להציב תנאים מוקדמים, ולא ייתכן שאף צד מהצדדים יציב תניע מוקדמים לפני שייכנס למשא ומתן", הבהיר יו"ר הרשות אך אמר "אינני מבין כיצד אומרים שהפלסטינים מציבים תנאים מוקדמים בנוגע להקפאת הבנייה בהתנחלויות, למרות שעצירת ההתנחלויות וחוסר חוקיותן עלה ברוב ההסכמים ביננו לבין הצד הישראלי, וכמו כן ברוב ההסכמים הבינלאומיים".

יו"ר הרשות הוסיף כי "מאז הסכם אוסלו הסכמנו שאף אחד מהצדדים לא יפעל בצורה חד צדדית לקבוע עובדות שיסוכמו בהסדר הקבע, כלומר, שהצד הישראלי לא ישנה את פני השטח, ואנחנו מצידנו לא נכריז על הקמת מדינה באופן חד צדדי". אבו מאזן ציין כי "ישנה אופוזיציה פלסטינית לכניסה למשא ומתן והיא לגיטימית ועלינו לכבדה. זוהי זכותו של כל אדם להביע את דעתו במלוא החופשיות, וכאשר נלך למוסדות ההנהגה ניתן לכולם את החופש להביע את דעותיהם ונחליט על העניין לפי תוצאה דמוקרטית".

בתוך כך, אמר אתמול חבר הוועד המרכזי של פתח, תאופיק טיראווי, כי "לא תהיה מדינה, לא הכרזה על מדינה, לא שלום, לא ביטחון ולא יציבות, כל עוד לא ישוחררו כל אסירינו מבתי הכלא של הכיבוש". טיראווי שנשא דברים בארוחת שבירת צום הרמדאן בג'נין הוסיף כי "אנו אומרים למשפחות האסירים שזוהי חובתנו, וזכות לאומית ואנושית שלהם, שנענה לכל צורכיהם ולהעניק להם ולילדיהם חיוך לאחר שהכיבוש מנע מהם את הזכות הזו".

עדכון ראשון: 22:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully