וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת העביר את סרטון זועבי ליועמ"ש

יו"ר הכנסת הודיע כי יעביר ליועמ"ש ולוועדת האתיקה של הכנסת את הסרטונים בהם נראית ח"כ זועבי על ספינת המשט לעזה בסמוך לפעילים חמושים. "המראות הללו מעוררים סלידה", אמר

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות גלי צה"ל)

יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין, הודיע היום (רביעי) כי יעביר ליועץ המשפטי לממשלה ולוועדת האתיקה של הכנסת את הסרטונים שפורסמו מוקדם יותר היום, בהן נראית ח"כ חנין זועבי (בל"ד) על סיפונה של ספינת המשט לעזה ה"מאווי מרמרה". בקלטות נראית ח"כ זועבי לצידם של פעילים חמושים.

ריבלין אמר, כי "על היועץ המשפטי לממשלה לבחון את החומר החדש ולהכריע האם יש לחקור את זועבי בחשד לפלילים. הכנסת איננה שופטת את חבריה, וזה גם איננו מתפקידי כיו"ר". הוא הוסיף כי "הדברים חייבים להיבדק, ועל היועץ המשפטי לממשלה להכריע האם ח"כ זועבי הייתה שותפה לדבר עבירה. זו היתה עמדתי מלכתחילה, עם פרוץ הפרשה, והדברים בוודאי נכונים גם כעת".

ריבלין הוסיף כי "באופן אישי המראות הללו מעוררים סלידה, ונוכח התמונות אינני מוצא הסבר מניח את הדעת להתרחשויות. אבל כמי שמופקד על ניהול משכן הדמוקרטיה הישראלית עלי לאפשר לה להביא את עמדתה לידי בירור ראוי גם כשהנפש סולדת מהמעשים, שכן כיו"ר אני משרת גם את אלה שעמדתם שונה משלי".

"לא ראיתי פעילים מכים חיילים"

מוקדם יותר היום נחשפו באתר גלי צה"ל סרטונים המציגים את ח"כ זועבי בסמוך לפעילי ארגון IHH אשר היו חמושים באלות ומוטות על הספינה מרמרה. בהמשך הקטע, נשמעת זועבי מתווכחת עם אחד מקציני צה"ל בניסיון למנוע פינוי פצוע קשה לבית חולים. הסרטונים עומדים בסתירה לטענת זועבי לפיה לא ידעה על נוכחות חמושים על הסיפון.

זועבי הגיבה על פרסום הסרטון ואמרה לוואלה! חדשות כי "ראיתי מקלות מפוזרים על הספינה, אך לא ידעתי מה עושים איתם". היא סיפרה כי "עבורי הם היו חלק מכלי השיט, חלק מהציוד בספינה. זה לא היה משהו לא טבעי. בנוסף לכך, בכל הראיונות שהיו לי לאחר אירועי המשט אמרתי בצורה ברורה שהייתה קבוצת אנשים שאמרה שהיא רוצה להגן על חדרו של קפטן הספינה. בשום פנים ואופן לא ראיתי פעילים מכים חיילים. ההמצאות האלה מוכיחות שיש כוונה להפליל אותי ולהפוך אותי ל'טרוריסטית'".

הסרטון עורר תגובות זועמת בקרב חברי כנסת רבים. ח"כ אורית זוארץ (קדימה), יו"ר עמית בשדולה לקידום יחסי יהודים ערבים, אמרה כי "הסרטון חושף באופן נהיר וברור כי ח"כ זועבי ידעה על הכוונה לתקוף את חיילי השייטת ויותר מכך אף ניסתה למנוע מחיילי צה"ל פינוי פצועים לבתי החולים בארץ. עלינו להוקיע את התנהגותה של ח"כ זועבי ואני קוראת ליועץ המשפטי לפתוח בחקירה מעמיקה ומקיפה על השתתפותה וחלקה האקטיבי בארגון וביצוע המתקפה האלימה על חיילי השייטת, בנוסף על בדיקת מקורות המימון של השתתפותה במשט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully