וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים נגד זועבי: "לחקור מעורבותה במשט"

פנחס וולף וניר יהב

11.8.2010 / 12:37

ביקורת קשה בכנסת על ח"כ חנין זועבי, שנראית בסרטון עומדת סמוך לפעילים חמושים על סיפון המרמרה. ח"כ זוארץ: "זועבי ידעה על הכוונה לתקוף את חיילי השייטת, על היועמ"ש לחקור"

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות גלי צה"ל)

הסרטון בו נראית ח"כ חנין זועבי סמוך לפעילים חמושים על סיפון המרמרה עורר הבוקר (רביעי) תגובות זועמת בקרב חברי כנסת רבים.

ח"כ אורית זוארץ (קדימה), יו"ר עמית בשדולה לקידום יחסי יהודים ערבים, אמרה כי "הסרטון חושף באופן נהיר וברור כי ח"כ זועבי ידעה על הכוונה לתקוף את חיילי השייטת ויותר מכך אף ניסתה למנוע מחיילי צה"ל פינוי פצועים לבתי החולים בארץ, עלינו להוקיע את התנהגותה של ח"כ זועבי ואני קוראת ליועץ המשפטי לפתוח בחקירה מעמיקה ומקיפה על השתתפותה וחלקה האקטיבי בארגון וביצוע המתקפה האלימה על חיילי השייטת, בנוסף על בדיקת מקורות המימון של השתתפותה במשט".

לדברי זוארץ, "התנהלותה של ח"כ זועבי, בראש ובראשונה מזיקה ופוגעת במרקם היחסים העדין בין היהודים והערבים בישראל. בעיניי היא מהווה עשב שוטה בקרב ערביי ישראל, שאינו מייצג את צרכיהם האמיתיים".

ח"כ רוברט טיבייב (קדימה) פנה לשופט בדימוס יעקב טירקל בדרישה לזמן לעדות בוועדה בראשותו גם את ח"כ זועבי, על מנת שהוועדה תעסוק גם בהתנהלותה על סיפון המרמרה. לדבריו, "ועדת טירקל לא יכולה שלא לעסוק בהתנהלותה הפושעת של ח"כ זועבי פי שנחשפה בסרטון", אמר. "על הוועדה להתייחס במסקנותיה גם לגבי הצעדים שיש לנקוט נגד חברת הכנסת ששיתפה פעולה עם האויב".

רגב: "זועבי שקרנית"

ח"כ מירי רגב (ליכוד) אמרה כי "ח''כ חנין זועבי היא לא רק בוגדת אלא גם שקרנית – קאד'בה". לדבריה, "בעקבות הגילוי על התנהגותה של ח''כ זועבי על גבי הספינה, יש להסיר את חסינותה מיידית ולחקור אותה על הפרת אמונים ופגיעה בביטחון המדינה תוך ניצול מעמדה כחברת כנסת. על היועץ המשפטי לממשלה לחקור מיידית את זועבי על פגיעתה בביטחון המדינה וסיוע לאויב. מדינת ישראל לא יכולה לאפשר לחברת כנסת לבגוד במדינה ולשקר במצח נחושה במטרה ברורה של פגיעה בביטחון המדינה".

ח"כ איתן כבל (העבודה) הודיע כי יפנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בדרישה לחקור אם זועבי ידעה לכאורה על התארגנות אלימה בספינת המרמרה במשט לעזה. כבל, שלפני כחודש הצביע נגד שלילת זכויותיה, אמר כי, "שלילת הזכויות פגעה בתדמיתה של ישראל ולא פגעה בזועבי כלל. אני מקווה שתיפתח חקירה שתבדוק היטב את מעורבותה של זועבי על פי כל דין, ובמקביל תימחק ההחלטה הטיפשית והמביכה לשלול ממנה את עיתון הבוקר ובכך להפוך אותה לגיבורה בינלאומית"

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), שהוביל את ההצבעה על שלילת זכויות היתר של זועבי אמר כי "היום ברור לכולם שזועבי היא חלק ממנגנון של טרור נגד מדינת ישראל. אני פונה ליועץ המשפטי לממשלה להורות לשב"כ לעצור אותה ולחקור על חלקה בפגיעה בחיילי צה"ל".

ממפלגת "ישראל ביתנו" נמסר בתגובה לסרטון כי "הסרטון הוא הוכחה נוספת לכך שמקומה של זועבי ושל חבריה הוא בממשלת חמאס ולא בכנסת ישראל. יש לאפשר לאלה המשייכים עצמם לעם הפלסטיני לקבל אזרחות פלסטינית ולעבור לתחומי הרשות הפלסטינית".


יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הודיע שהוא יצפה בסרטונים ויעבירם לטיפולם של היועץ המשפטי לממשלה ושל וועדת האתיקה של הכנסת.

זועבי עצמה אמרה בתגובה לוואלה! חדשות כי במשך כל זמן המשט היא ראתה מקלות מפוזרים על הספינה אך לא ידעה מה עושים איתם. "עבורי הם היו חלק מכלי השיט, חלק מהציוד בספינה. זה לא היה משהו לא טבעי. בנוסף לכך, בכל הראיונות שהיו לי לאחר אירועי המשט אמרתי בצורה ברורה שהייתה קבוצת אנשים שאמרה שהיא רוצה להגן על חדרו של קפטן הספינה. בשום פנים ואופן לא ראיתי פעילים מכים חיילים".

זועבי אף קראה למפקדי הצבא לפרסם את כל העדויות שהקליטו חיילים במהלך 14 השעות שאחרי ההשתלטות על הספינה. היא טענה עוד כי הצבא מסתיר במתכוון מידע על תפקידה האמיתי ועל סיועה במניעת בהלה במהלך ההשתלטות על הספינה ואחריה. בנוסף פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לחייב את הצבא לפרסם את כל ההקלטות ללא צנזורה.

זועבי הגיבה לדרישות לחקירת היועץ המשפטי ואמרה: "בבקשה שייחקרו. אין לי מה להסתיר, אני בכלל בעמדת מאשים ולא מואשם". מלשכתה נמסר עוד כי "מה שלא רואים בסרטון המצונזר הוא שח"כ זועבי דיברה אחר כך עם הפצועים ושכנעה אותם להתפנות לבתי חולים, והם אכן השתכנעו ופונו. ח"כ זועבי כינתה את הסרטון שפורסם היום כ"ספין תקשורתי לא מתוחכם וטיפשי, שהעיתוי שלו קשור למצוקת העדים המבולבלים בוועדת טירקל".

"הפרשנות שלוותה את הפרסום היא עלבון לאינטליגנציה של הציבור, שזכותו לראות את כל קלטת הצילום ולא רק קטע של שתי דקות שנבחר כדי להתחיל מסע הסתה חדש וכדי להסיח את הדעת מגלגולי האחריות בעדויות הצבא והממשלה בפני וועדת החקירה", אמרה עוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully