וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ייקח זמן עד שחוק הגיור יאושר בכנסת

סערה במערכת הפוליטית לאחר ש"חוק הגיור", המעניק לרבנות סמכות בלעדית בנושא, אושר לקריאה ראשונה. נתן שרנסקי: "החוק יפלג את העם". ישראל ביתנו: "החוק דואג לרווחת האזרחים"

הצעת חוק הרבנות, המעניק לרבנות סמכות בלעדית בענייני גיור, לא תגיע בקרוב להצבעה במליאת הכנסת – כך העריך היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו. בגלי צה"ל דווח כי נתניהו אמר את הדברים בתשובה לשאלתו של ח"כ שלמה מולה (קדימה) במסגרת דיון בוועדה לביקורת המדינה. מוקדם יותר אישרה ועדת החוקה, חוק ומשפט לקריאה ראשונה את התיקון לחוק הגיור, שהוצע על ידי ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), אשר עשוי להביא לכך שהמדינה לא תכיר בגיורים רפורמיים.

יו"ר הסוכנות היהודית, חבר הכנסת לשעבר נתן שרנסקי, הביע צער עמוק על אישור הצעת החוק. שרנסקי הסביר כי ההצעה תגרום לפגיעה בזכויותיהם של חלק גדול מיהודי העולם. "אנו עומדים עכשיו בראשית חודש אב, תקופה שבה חרבו בתי המקדש מפני שעם ישראל עסק במלחמת אחים במקום להתמקד בניצחון על אויביו. אסור לפלג את העם על ידי חקיקה, שבעיני חלק גדול מיהודי העולם מגדירה אותם כיהודים סוג ב'", אמר.

"יהודי התפוצות הם התומכים הנאמנים ביותר של ישראל, הניצבים בחזית המאבק על תדמיתה ברחבי העולם", הוסיף שרנסקי, והביע תקווה כי נתניהו ידאג להשהיית ההצעה. "אני מאד מקווה שראש הממשלה יעביר כבר בימים הקרובים מסר ברור שהצעת החוק לא תתקדם לפני שייעשו כל הבירורים והדיונים עם אלו שחשים שייפגעו ממנה".

"יווצר קרע גדול עם יהודי התפוצות"

דובר מפלגת "ישראל ביתנו" מסר כי אין כל סיבה שראש הממשלה וחברי הכנסת של הליכוד יצביעו נגד חוק הגיור. לדבריו, "החוק דואג לרווחתם ולטובתם של כ-350,000 אזרחים המשרתים בצבא, משלמים מסים וממלאים את כל חובותיהם למדינה. מדובר בחלק מרכזי בהסכם בין הליכוד וישראל ביתנו".

גם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) התייחסה לחוק הגיור, ואמרה כי הוא עלול לגרום ל"קרע גדול עם יהודי התפוצות". לבני הסבירה כי סיעת קדימה בוועדת החוקה התנגדה להצעה, מאחר שלדבריה "היא רק מחזקת את המונופול ולא פותחת אותו". לבני אמרה כי "נפגשתי היום עם נציגים שהגיעו הנה במיוחד לעניין הזה. הם שאלו, כיצד זה שכאשר מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב כל כך בעייתית, כשישראל ניצבת בפני תהליכי דה לגיטימציה כל כך קשים - איך ישראל מתכנסת פנימה עם המונופול הזה?".

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה מוקדם יותר היום את העברתה לקריאה ראשונה של הצעת החוק של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) לתיקון חוק הגיור. לפי הצעת החוק, הסמכות לגיור תהיה בידי הרבנות הראשית בלבד, דבר שעלול לגרום לקרע עם יהדות התפוצות. כ-85% מיהדות התפוצות מורכב מקהילות רפורמיות וקונסרבטיביות, והליך הגיור שהם עוברים ומעבירים לא יוכר בארץ. מצד שני, הצעת החוק תביא להקלה באופן משמעותי על אזרחים ישראלים המבקשים לעבור גיור בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully