וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש בפולין: "סוכן המוסד" יוסגר לגרמניה

לאחר מספר עיכובים החליט היום בית המשפט בפולין להסגיר לגרמניה את אורי ברודצקי, החשוד שסייע לאחד מסוכני המוסד שהתנקשו, לכאורה, במחמוד אל מבחוח להשיג דרכון גרמני

בית המשפט בפולין החליט הערב (רביעי) להסגיר את אורי ברודצקי החשוד כסוכן המוסד שהיה מעורב בפרשת חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח בדובאי. בגרמניה חושדים כי ברודצקי סייע בזיוף דרכונו הגרמני של אחד החשודים בהתנקשות.

"בית המשפט החליט להסגיר את ברודצקי לשלטונות הגרמניים", מסר השופט תומאס טולקביץ' בתום הדיון. "בית המשפט לא קבע אם ברודצקי ביצע את העבירות המיוחסות לו הוא רק בדק האם נענו התנאים לבקשת ההסגרה". לברודצקי יש שלושה ימים על מנת לערער על ההחלטה, אולם טרם נמסר אם יערער עליה. במשרד החוץ סירבו להתייחס להחלטת ההסגרה.

ברודצקי נעצר בידי הרשויות בפולין בתחילת החודש לבקשת גרמניה כאשר נחת בוורשה. לפי החשד, הגיע ברודצקי לעיר קלן שבמזרח גרמניה, שם הגיש מסמכים לקבלת דרכון בשמו של "מיכאל בודנהיימר".

אורי ברודצקי, מחמוד אל מבחוח, דובאי, מוסד, פולין, גרמניה. Czarek Sokolowski, AP
ברודצקי מובא לבית המשפט בפולין/AP, Czarek Sokolowski

ביום שני דחה בית המשפט בפולין פעם נוספת את ההחלטה בעניין הסגרתו של ברודצקי לגרמניה, כך דווח בתקשורת הפולנית. הדחייה התקבלה בדיון שהתקיים בדלתיים סגורות בבית המשפט המחוזי בוורשה, והסיבה להחלטה לא פורסמה. עורך דינו של ברודצקי אמר לעיתונאים שנכחו במקום, כי בית המשפט "החליט לבחון מסמכים נוספים", כלשונו, "לפני שימסור את החלטתו".

בחודש שעבר אמר ראש ממשלת פולין דונלד טוסק שהוא מקווה להימנע מתקרית דיפלומטית עם ישראל, בשל כוונתה של ורשה להסגיר לגרמניה ברודצקי. "אני לא צריך להסביר לאף אחד כמה עדין הנושא הזה, בהתחשב בקשר ההיסטורי המשולש שבין פולין, ישראל וגרמניה. אבל החוק לא משאיר מקום רב לתמרון. אנחנו לא רוצים שלמקרה הזה תהיה השפעה שלילית על יחסי פולין-ישראל ופולין-גרמניה", צוטט ראש הממשלה הפולני בסוכנות הידיעות הצרפתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully