וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברודצקי סייע לבודנהיימר להוציא דרכון"

העיתון הגרמני "דר שפיגל" מתאר כיצד אורי ברודצקי, הישראלי שנעצר בפולין, סייע לכאורה למיכאל בודנהיימר להנפיק דרכון גרמני בדרך לחיסול מחמוד אל-מבחוח. סיפור הכיסוי: אביו של בודנהיימר נמלט מהנאצים

עיתון ה"דר שפיגל" הגרמני פרסם אמש (שני) ידיעה על הדרך בה נהג לכאורה סוכן המוסד "אורי ברודצקי" להשגת אזרחות גרמנית עבור מיכאל בודנהיימר, אחד החשודים במעורבות בחיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי בחודש ינואר. ברודצקי נעצר בתחילת החודש על ידי משטרת פולין בשדה התעופה בוורשה לאחר שגרמניה הוציאה נגדו צו מעצר בחשד שסייע בהנפקת הדרכון הגרמני בו נעשה שימוש בדובאי. לטענת ה"דר שפיגל", בודנהיימר הוא מחסל של "המוסד", ואילו ברודצקי, הלוא הוא אלכסנדר ורין, משמש כתומך לוגיסטי עבור הארגון היושב באירופה.

סיפור הנפקת הדרכון הגרמני עבור מיכאל בודנהיימר מתחיל בשלהי שנת 2008, אז פנה אזרח ישראלי בשם האנס בודנהיימר, אביו של מיכאל, לקונסוליה הגרמנית בתל אביב בבקשה להנפיק לעצמו דרכון גרמני. בודנהיימר האב הסביר בבקשה כי נמלט מהנאצים ושב לדרוש את אזרחותו הגרמנית. הדרכון של האנס נשלח אליו, ולאחר מספר שבועות, בנו לכאורה של האנס, מיכאל, הופיע בקלן.

ב"דר שפיגל" מתוארת פגישתם של אלכסנדר ורין, הוא אורי ברודצקי, יחד עם מיכאל בודנהיימר ועורך דין גרמני בעיר קלן. השלושה דנו בבקשתו של בודנהיימר לעבור תהליך התאזרחות בגרמניה על רקע בריחת אביו, האנס, משלטון הנאצים. השניים הוכיחו את אמיתות הסיפור בהצגת מסמכי נישואיו ובמסמכי האב. במקררים כאלו, מציינים בעיתון הגרמני, מקלות הרשויות בגרמניה על ההליך.

"גלגלי הצדק החלו לנוע"

ב-16 ביוני אשתקד הפקיד עורך הדין שטיפל בתיקו של בודנהיימר את מסמכי בקשת האזרחות של בודנהיימר במשרד הרישום בקלן. יומיים לאחר מכן כבר הונפק למיכאל בונדהיימר דרכון גרמני ואזרחותו אושרה. רק בחודש פברואר השנה, לאחר שמשטרת דובאי חשפה את הרשת שלכאורה חיסלה את אל-מבחוח צץ שמו של בודנהיימר ודרכונו הגרמני.

ב-4 ביוני השנה עצרה משטרת פולין את אורי ברודצקי בנמל התעופה בבירה הפולנית זאת לאחר שהתובע הכללי בגרמניה הוציא צו מעצר נגדו בשל החשד כי מדובר ב"אלכסנדר ורין", שליווה את בודנהיימר בהוצאת הדרכון הגרמני. הרשויות בגרמניה חושדות כי ברודצקי מעורב בפעילות מודיעינית על אדמת גרמניה וכן בסיוע להנפקת מסמכים באופן בלתי חוקי.

עוד מציינים ב"דר שפיגל" כי גורמים רשמיים בגרמניה רותחים מזעם על ישראל בשל השימוש שנעשה לכאורה במוסד בסיפור כיסוי של בריחה משלטון הנאצים למען השגת הדרכון הגרמני האמיתי. במקרה ורשויות פולין יסגירו את ברודצקי לגרמניה, הוא צפוי לעונש של עד חמש שנות מאסר, והפרשה עלולה להטיל צל כבד על יחסי ישראל-גרמניה.

חרף שיתוף הפעולה המודיעיני בין המדינות והתמיכה הגרמנית במאבק בגרעין האירני, בברלין לא רואים בעין יפה פעולות של גופי מודיעין בשטחה. בעיתון מציינים כי ברגע שהחקירה נפתחה והפרשה התפוצצה בדמוקרטיה חוקתית כמו גרמניה, "גלגלי הצדק החלו לנוע". והגלגלים האלו, לטענת העיתון, נעים מאז חודש פברואר, אז פרסמה ממשלת דובאי כי 26 בני אדם חשודים במעורבות בחיסולו של אל-מבחוח, בכללם צץ שמו של מיכאל בודנהיימר שנכנס לדובאי ב-19 בינואר בעזרת דרכונו הגרמני שהונפק ב-18 ביוני בקלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully