וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מבהירה: אין הגבלות על תדלוק מטוסינו

דובר משרד החוץ האירני מכחיש את הדיווחים על הגבלות שהטילו נמלי תעופה בגרמניה, בריטניה ובאיחוד האמירויות נגד מטוסים אירניים. "לא הוחלו שום הגבלות, תדלוק המטוסים שלנו נמשך"

משרד החוץ האירני הכחיש הבוקר (שלישי) דיווחים לפיהם מספר נמלי תעופה באירופה ובמפרץ הפרסי סירבו לתדלק מטוסי נוסעים אירניים. "תדלוק המטוסים שלנו נמשך. המידע הזה שגוי", אמר דובר המשרד רמין מהמנפרסאט. "לא הוחלו שום הגבלות". לדבריו, הדיווחים על הסירוב הם חלק מתעמולת המלחמה נגד המדינה.

אתמול ציטטו סוכנויות הידיעות האירניות את מנהל איגוד חברות התעופה האירניות כאומר: "מאז השבוע שעבר, אחרי שארצות הברית אישרה באופן חד צדדי סנקציות נגד אירן, נמלי תעופה באנגליה, גרמניה, ואיחוד האמירויות סירבו לתת דלק למטוסים אירניים. סירובן של המדינות הללו לספק דלק למטוסי נוסעים אירניים הוא הפרה של אמנות בינלאומיות".

לחץ אמריקאי על BP

בתגובה הודיע אתמול משרד התחבורה הגרמני כי לא חל איסור על תדלוק מטוסים אירניים, וגורם בממשלת בריטניה אמר כי הממשלה לא מודעת לקיצוץ כלשהו באספקה, וכי כל החלטה בנושא תלויה בחברות פרטיות. בנוסף, גורם באיחוד האמיריות מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי חברה פרטית באזור סירבה לתדלק מטוס אירני, אך אין איסור ממשלתי על כך.

בתוך כך, העיתון "פייננשל טיימס" דיווח אתמול כי חברת הנפט בריטיש פטרוליום (BP) הפסיקה לתדלק מטוסים אירניים בתגובה לסנקציות האמריקאיות נגד אירן. לפי הסנקציות, ארצות הברית תעניש חברות שייספקו לאירן נפט, אך גורמים אמריקאים לא הבהירו אם החוק החדש אוסר על החברות לתדלק מטוסי נוסעים.

לפי העיתון הבריטי "הדיילי טלגרף", לפני שלושה ימים BP התבקשה להפסיק את החוזה שלה לאספקת דלק לחברת תעופה אירנית אחת לפחות הפועלת בדובאי, מרכז חשוב לנוסעים אירנים. כמו כן, החברה ככל הנראה שלחה הוראות לנציגותיה באירופה להפסיק את השירות לחברות תעופה אירניות. החברה סירבה להגיב לדברים, אך ישנה הערכה כי הצעד נובע מהלחץ שהממשל האמריקאי מפעיל על BP בעקבות דליפת הנפט החמורה במפרץ הפרסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully