וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: מטוסינו לא הורשו לתדלק באירופה

הסנקציות נגד טהרן מתחילות לקבל ביטוי בשטח? בכיר בענף התעופה באירן חשף כי מטוסי נוסעים אירניים לא הורשו לתדלק במספר נמלי תעופה באירופה ובמפרץ הפרסי

נמלי תעופה בבריטניה, בגרמניה ובאיחוד האמירויות הערביות סירבו לאפשר למטוסי נוסעים אירניים לתדלק, בעקבות הסנקציות שהוטלו באחרונה על טהרן. כך דיווחה בצהריים (שני) סוכנות הידיעות האירנית ISNA. במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות IRNA כי נמלי תעופה בכוויית סירבו אף הם לאפשר למטוסים אירניים לתדלק.

"מאז השבוע שעבר, אחרי שארצות הברית אישרה באופן חד צדדי סנקציות נגד אירן, נמלי תעופה באנגליה, גרמניה, ואיחוד האמירויות סירבו לתת דלק למטוסים אירניים", אמר מנהל איגוד חברות התעופה האירניות. "סירובן של המדינות הללו לספק דלק למטוסי נוסעים אירניים הוא הפרה של אמנות בינלאומיות".

דובר מטעם ממשלת בריטניה הכחיש את הדיווח וטען כי "בשעה זו ממשלתה של הוד מלכותה אינה מכירה בכל מקרה של סירוב לתדלוק מטוסים אירניים בשטחי בריטניה". כך גם גרמניה ובמפרץ הפרסי הכחישו את הדיווחים.

ההחלטה האמריקאית היא האחרונה בשורת צעדים דומים שנקטו מועצת הביטחון של האו"ם והאיחוד האירופי. מטרתה, בין היתר, היא לחסום את הגישה של אירן לתוצרי דלק מעובד, כמו דלק מטוסים, ואת הגישה למערכת הבנקאות העולמית. "אנחנו מגבירים את הלחץ על אירן", אמר הנשיא האמריקאי ברק אובמה לאחר החתימה, בשבוע שעבר. "היום אנחנו מתקדמים צעד נוסף קדימה ושלא יהיה ספק – ארצות הברית והקהילה הבינלאומית נחושות למנוע מאירן השגת יכולת גרעינית צבאית", הצהיר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully