וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נמצא פשרה בנושא הרס הבתים במז' י-ם

רה"מ התייחס לתוכנית הריסת 22 הבתים בסילוואן, ואמר כי "יימצא פתרון מוסכם על הכול, שיבטיח כיבוד החוק". אהוד ברק מתח ביקורת על ההחלטה: "הבנייה יכולה לחכות, אפנה לרה"מ בנושא"

יימשך הדיאלוג עם התושבים, שבנו את ביתם בשטח ציבורי שלא כדין, ונמצא פתרון המוסכם על כל הצדדים – כך אמר מסר (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתייחס להחלטת עיריית ירושלים לאשר את הריסתם של 22 בתים במזרח העיר. לפי התוכנית, 22 בתים בשכונת סילוואן ייהרסו, דבר שיביא לפינוי כ-100 משפחות פלסטיניות מדירותיהן. מלשכת נתניהו נמסר כי "מדובר בהליך ראשוני ביותר".

עוד נמסר בהודעת ראש הממשלה כי "התוכנית תובא לדיונים ולהתנגדויות הן בוועדה המקומית של העירייה והן בוועדה המחוזית של משרד הפנים, שבהן יובאו עמדות התושבים". ראש הממשלה הביע את תקוותו ש"כיוון שההליך בשלביו הראשונים, ימשיך הדיאלוג עם אלה שבנו ביתם בשטח הציבורי שלא כדין ויימצא פתרון מוסכם על הכול, שיבטיח כיבוד החוק".

שר הביטחון אהוד ברק, המבקר בארצות הברית, מתח מאוחר יותר ביקורת על ההחלטה, והודיע כי בכוונתו לפנות לראש הממשלה כדי למצוא דרך לפתור את המצב. הוא הוסיף כי "עיריית ירושלים והוועדה המחוזית אינן מגלות שכל ישר וחוש עיתוי, ולא בפעם הראשונה". ברק סיפר במהלך ביקורו כי לאור "הנסיבות המדיניות", "אם הבנייה חיכתה כבר 3,000 שנה – היא יכולה לחכות עוד כמה חודשים".

למעלה מ-100 משפחות יפונו מבתיהן

גם בארצות הברית מתחו ביקורת על ההחלטה להריסת הבתים. דובר מחלקת המדינה האמריקאית פי ג'יי קראולי אמר אתמול כי ארה"ב מודאגת מאישור תכנית "גן המלך" על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים. "היו לנו מספר שיחות עם הממשלה בישראל בנושא. זה במפורש צעד שאנחנו חושבים שחותר תחת האמון הנחוץ להשגת התקדמות בשיחות הקרבה", אמר קראולי.

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה אתמול את תוכנית העירייה לפיתוח "גן המלך" בשכונת אל-בוסתאן בסילוואן שבמזרח ירושלים. לפי התוכנית, 66 מהבתים הנמצאים בצדו המזרחי של המתחם יוכשרו ויקבלו היתר בנייה ואילו 22 בתים הנמצאים בצדו המערבי ייהרסו. התושבים יוכלו לבנות את בתיהם בהיתר בשטחים פתוחים הנמצאים בצד המזרחי של המתחם. השינוי יביא לכך שכ-100 משפחות פלסטיניות יפונו מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully