וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הבא? אושרה הריסת בתים בסילוואן

פנחס וולף

21.6.2010 / 16:19

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה את תוכנית העירייה לפיתוח "גן המלך", במסגרתה ייהרסו 22 בתים בלתי חוקיים ותוכשר בנייה של 66 בתים נוספים בסילוואן. כ-100 משפחות פלסטיניות יפונו מהמקום

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה היום (שני) את תוכנית העירייה לפיתוח "גן המלך" בשכונת אל-בוסתאן בסילוואן שבמזרח ירושלים. לפי התוכנית, 66 מהבתים הנמצאים בצדו המזרחי של המתחם יוכשרו ויקבלו היתר בנייה ואילו 22 בתים הנמצאים בצדו המערבי ייהרסו. התושבים יוכלו לבנות את בתיהם בהיתר בשטחים פתוחים הנמצאים בצד המזרחי של המתחם. השינוי יביא לכך שכ-100 משפחות פלסטיניות יפונו מהמקום.

לפי העירייה, בבתים הלא חוקיים במתחם גן המלך מתגוררות משפחות בתנאי מגורים קשים וללא תשתיות ראויות. עוד אומרים בעירייה כי חלק מהבתים בנויים ללא יסודות ראויים, ללא חיבור לתשתיות מים, חשמל וביוב. חלק אחר של הבתים בנוי מעל קווי ביוב אשר מסכנים את יציבותם ומסכנים את חיי התושבים.

חברי סיעת מרצ, החברה בקואליציה, הצביעו נגד התוכנית, למרות אזהרות ראש העירייה, ניר ברקת, מפני הפרה של המשמעת הקואליציונית. עוד הצביע נגד התכנית, חבר האופוזיציה מאיר תורג'מן.

"העירייה משחקת באש"

ברקת עצמו בירך על החלטת הוועדה ואמר כי בהקשר לגן המלך היו פתוחות שלוש אפשרויות פעולה. "האפשרות הראשונה היתה לפנות את השטח כולו ולהרוס את כל 88 הבתים הלא חוקיים שנבנו בו בהתאם לתב"ע הקיימת כיום ולצווי ההריסה של בית המשפט. האפשרות השנייה היתה לטמון את הראש בחול ולהכשיר באופן גורף 100% מעבירות הבניה הלא חוקיות במקום".

לדברי ברקת, "העירייה בחרה בחלופה השלישית, שמאזנת בין הצרכים השונים, לפיה תינתן אפשרות חסרת תקדים להכשיר 75% מהבתים ומתן אפשרות חוקית לראשונה לבניה במתחם לשאר הבתים, תוך הסדרת תשתיות ראויות במקום לראשונה לרווחת התושבים". התכנית תעבור עתה לאישור מועצת העיר.

התכנית עוררה התנגדות רבה בקרב תושבי השכונה, כמו גם בקרב גורמים בימין שטענו נגד הכשרת חלק גדול מהבתים. אנשי הימין טענו כי "אין לתת פרס לבנייה בלתי חוקית".

בשמאל מבקרים, בימין מברכים

ההחלטה עוררה תגובות רבות במערכת הפוליטית. סיעת מרצ הביעה דאגה עמוקה בעקבות אישור וקראה למשוך את ההחלטה חזרה. מהסיעה נמסר כי, "ירושלים טעונה ונפיצה מדי, מכדי להותיר את ניהולה בידי ברקת. להחלטותיו השלכות מדיניות הרסניות פעם אחר פעם. שתיקתו של ראש הממשלה רועמת ומסוכנת וראוי היה שינקוט עמדה ברורה לא בדיעבד, אלא מבעוד מועד".

גם מזכ"ל תנועת שלום עכשיו יריב אופנהיימר הצטרף לדברי הביקורת ואמר בתגובה לאישור התכנית כי "נראה שעיריית ירושלים מנותקת לחלוטין מהמציאות. התכנית לבניית גן בסילוואן היא תכנית לחורבן ירושלים והרס מעמד ישראל בעולם". אופנהיימר הוסיף כי "חבל שבתקופה זו, מועצת העיר משחקת באש ומאיימת להבעיר את האזור כולו".

מנגד, ח"כ יריב לוין (ליכוד) אמר שההחלטה היא צעד ראשון וחשוב בדרך להשבת הסדר ושלטון החוק בעיר. לוין אמר כי "יש ליישם את ההחלטה ללא דיחוי ועל המשטרה להקצות את כוח האדם הדרוש לביצוע ההריסות, מהלך שהוא חיוני לחיזוק ריבונותנו בירושלים".

גם ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) תקף את ההחלטה והודיע כי יעתור לבג"צ נגד מה שהוא מגדיר "ההחלטה להלבין 66 בתים בבניה לא חוקית בסילוואן. לברקת אין סמכות להלבין בתים בשטחים ירוקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully