וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומטים בכירים לשעבר בטורקיה נגד ארדואן

ארדואן סופג ביקורת גם מבית: דיפלומטים טורקים לשעבר שלחו מכתב לארדואן בו הם מבקרים את הדרך בה הוא מתבטא כלפי שגרירים ודיפלומטים טורקים שאינם מרוצים ממדיניות החוץ שלו

קבוצה המונה 79 דיפלומטים שסיימו את תפקידם שיגרה אתמול(שבת) מכתב בו הם מבקרים את ראש ממשלתם, רג'יפ טייפ ארדואן על דרכי הביטוי שלו, במיוחד מול אנשיו הפועלים בעולם הדיפלומטי עבור טורקיה. לפי פרסום בעיתון הטורקי "טודיי זמן", בהצהרה נאמר כי המילים שבהם בחר ארדואן לומר במהלך פנייה לדיפלומטים העובדים עבורו הן מילים מעליבות ולועגות.

הדיפלומטים טוענים כי ארדואן נוטה לחזור על מספר מילים בשפה זרה, כחלק מרטוריקת הנאום שלו. במכתב, נטען כי כאשר הוא משתמש במילים כמו "mon chers" (יקיריי בצרפתית) כלפי דיפלומטים המותחים ביקורת כלפי מדיניות החוץ של טורקיה, כוונתו האמיתית של ארדואן היא ללעוג להם. לתפיסת ארדואן, אלה המבקרים את מדיניותו "מזדהים עם המערב", לשון המכתב.

במכתב צויין כי ארדואן אינו מתייחס ברצינות הראויה לפעולות שליחיו מול העולם. "מדיניות החוץ היא עבודה רצינית וארוכת טווח. זוהי מטרה רצינית אשר דורשת ידע וניתוח אנליטי מחושב" מדיניות חוץ אינה יכולה להינקט כאשר משתמשים בסתירות עצמיות, יוזמות חלקיות, ושימוש בשפה קשה כלפי דיפלומטים", נכתב בהצהרה עליה חתומים בכירים רבים ששירתו בעבר עבור טורקיה וייצגו אותה ברחבי העולם. בין השאר חתומים על ההצהרה סגני שר החוץ הטורקי לשעבר, קורקמז הקתניר, פארוק לוגוגלו ונוזהט קנדמיר, נציגת טורקיה בבית המשפט האירופי לזכויות אדם לשעבר, מזכ"ל המשרד הטורקי ליחסים עם האיחוד האירופי לשעבר, ראש שלוחת נאט"ו בטורקיה לשעבר וראש שלוחת וושינגטון לשעבר, יחד עם עוד 72 בכירים במערכת הדיפולומטית הטורקית.

הדיפלומטים החתומים על המכתב אמרו כי לדבריהם, לאף דיפלומט טורקי הפועל במדינות מסוכנות לא מגיעה התייחסות הלועגת לו כפי שמנהיג ראש הממשלה ארדואן.

"העם הטורקי אינו האויב"

מוקדם יותר התייחס שר התיירות הישראלי סטס מיסז'ניקוב ליחסי החוץ של ישראל עם טורקיה והשפעתם על התיירות הישראלית במדינה. לדבריו, "טורקיה אינה מדינת אויב, העם הטורקי איננו אויב אך בעת הזו מנהיג אותה אויב ישראל", אמר השר באירוע "שבתרבות" בבת ים והוסיף שהוא מקווה שבקרוב ישובו היחסים למסלולם. "נוכח המצב כדאי לתייר הישראלי להישמע לאזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור ולהימנע מהנסיעה לטורקיה", הוסיף, "אני פועל לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר בעקבות המשבר כדי לעודד את הישראלים לנפוש בישראל".

בתוך כך התייחס אתמול בבוקר ארדואן לישראל ולאירועי המשט לעזה. ראש הממשלה הטורקי אמר כי טורקיה תמשיך להגיב בתקיפות על התנהגותה "הפיראטית" של ישראל במהלך השתלטות כוחות צה"ל על ספינות המשט. סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" דיווחה כי ארדואן התייחס לתקוותם-לכאורה של גורמים שונים בעולם, שטורקיה תימנע מלהגיב על הפעולה "הפיראטית" של ישראל ועל "הטרור המדיני" שהיא מנהיגה.

"בכל מקרה, לא שתקנו נוכח הפיראטיות והחוסר הצדק האלה, ולא נעשה כך. אנו נמשיך לחפש פתרונות במסגרת החוק הבינלאומי", אמר ראש הממשלה הטורקי במהלך פגישה עם חברי ממשלתו באנקרה. ארדואן הוסיף כי בעייתה של טורקיה היא עם "עמדתה של ממשלת ישראל ולא עם הציבור הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully