וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: ממשלת ישראל היא הבעיה, לא אזרחיה

ראש ממשלת טורקיה ארדואן אמר במהלך ישיבת ממשלה באנקרה כי טורקיה לא תשב בחיבוק ידיים נוכח "פעולותיה הפיראטיות והבלתי צודקות של ישראל". הוא הסביר כי הבעיה בעיניו נעוצה בעמדת ממשלת נתניהו - ולא בציבור הישראלי

טורקיה תמשיך להגיב בתקיפות על התנהגותה "הפיראטית" של ישראל במהלך השתלטות כוחות צה"ל על ספינות המשט לעזה – כך אמר אתמול (שישי) ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" דיווחה כי ארדואן התייחס לתקוותם-לכאורה של גורמים שונים בעולם, שטורקיה תימנע מלהגיב על הפעולה "הפיראטית" של ישראל ועל "הטרור המדיני" שהיא מנהיגה.

"בכל מקרה, לא שתקנו נוכח הפיראטיות והחוסר הצדק האלה, ולא נעשה כך. אנו נמשיך לחפש פתרונות במסגרת החוק הבינלאומי", אמר ראש הממשלה הטורקי במהלך פגישה עם חברי ממשלתו באנקרה. ארדואן הוסיף כי בעייתה של טורקיה היא עם "עמדתה של ממשלת ישראל ולא עם הציבור הישראלי".

בשבוע שעבר דיווחו מקורות בטורקיה כי הממשלה הטורקית אישרה שורה של סנקציות נגד ישראל על רקע אירועי המשט לרצועת עזה. על פי הדיווח, הצעדים קרובים מאוד לניתוק היחסים הדיפלומטיים והצבאיים עם ישראל. "טורקיה מתכוונת להוריד את דרג הייצוג הדיפלומטי שלה בישראל אל הרמה הנמוכה ביותר, ולהגיע אף לניתוק מוחלט של היחסים הדיפלומטיים", מסרו המקורות.

בתוך כך, שר החוץ של טורקיה אחמט דאווט אולו אמר בישיבות סגורות עם שרי החוץ הערבים שהשתתפו לפני מספר ימים בפורום הכלכלי באיסטנבול, כי "בקרוב תהיה ירושלים בירת פלסטין, ובקרוב נתפלל במסגד אל-אקצא". כך, לטענת העיתון טורקי "מילייט". על פי הדיווח, דאווט אולו דיבר עם שרי החוץ הערבים "בטון נלהב, אך לא מתלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully