וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BP תקצה 20 מיליארד דולר לנפגעי דליפת הנפט

ערב עדותו של מנכ"ל חברת BP בפני ועדת הקונגרס האמריקאי, הודיעו נשיא ארצות הברית ויו"ר החברה על הקמת קרן של 20 מיליארד דולר לפיצוי נפגעי דליפת הנט במפרץ מקסיקו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מנכ"ל חברת בריטיש פטרוליום (BP) צפוי לעבור היום (חמישי) חקירה צולבת בידי ועדת חברי הקונגרס האמריקאי החוקרת את דליפת הנפט במפרץ מקסיקו.

אתמול הודיעו נשיא ארצות הברית ברק אובמה ויו"ר BP קארל-הנריק סוונברג כי החברה הקימה קרן של 20 מיליארד דולרים לתשלומי פיצויים לפרטים ועסקים שנפגעו מנזקי הדליפה, שהחלה לפני 58 ימים. "אכפת לנו מהאנשים הקטנים", אמר סוונברג. הוא הוסיף כי BP לא תחלק דיווידנדים עד סוף השנה ואף תתרום 100 מיליון דולרים לקרן שעוזרת לעובדים מובטלים מתעשיית הנפט.

הנשיא אובמה הביע ביטחון ביכולתה של BP לעמוד בהתחייבויותיה."BP היא חברה חזקה, וזה האינטרס שלנו שהיא תישאר כזאת. העניין הוא אחריות. בסופו של יום, זה מה שכל אמריקאי רוצה ומצפה".

ההסכם גובש אחרי פגישה של שלוש שעות בין גורמים בבית הלבן לבכירי החברה, כשמדי פעם הנשיא אובמה מצטרף.
לפי התנאים שסוכמו, BP תעביר עוד השנה 5 מיליארד דולרים לחשבון נאמנות והיתרה במהלך שלוש השנים שלאחר מכן. נאומו אתמול, התעקש אובמה כי אין הגבלה על הסכום הפיצויים
שישולם. הקרן תנוהל על ידי קנת' פיינפרג, עורך דין מוושינגטון שניהל קרן דומה לקורבנות התקפות ה-11 בספטמבר, ולאחרונה היה אחראי מטעם הבית הלבן על בחינת שכר הבכירים בארה"ב.

שקנאי מכוסה בנפט עקב דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. רויטרס
הנפט שנדבק לגופם של השקנאים בחופי לואיזיאנה מקשה עליהם לנוע/רויטרס

בתוך כך, נמשכת בקונגרס חקירת האירועים. מנכ"ל החברה הייווארד צפוי לומר היום כי הוא "הרוס באופן אישי" בגלל הדליפה. BP פרסמה חלקים מהצהרתו, לפיהם הוא יאמר, "אני מבין באופן מלא את המציאות האיומה של המצב". הוא גם יעדכן את חברי הוועדה על המאמצים לסתום את הדליפה ועל חקירת החברה בנושא. "אני מבין שאנשים רוצים תשובה פשוטה מדוע זה קרה ומי אשם", הוא יאמר. "עם זאת, האמת היא שזאת תאונה מורכבת, שנגרמה בעקבות שילוב חסר תקדים של כשלים".

המחוקקים האמריקאים מאשימים את BP בכך שהחברה לא מילאה כשורה אחר נהלים בתקופה שהובילה לפיצוץ באסדת "דיפווטר הורייזון" ב-20 באפריל. 11 בני אדם נהרגו כתוצאה מהפיצוץ ומיליוני ליטרים של נפט זרמו למימי המפרץ. חלק מהנפט הזה כבר הגיע לחופים וגרם לנזק סביבתי עצום ולפגיעה בעסקי התיירות והדגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully