וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "בתוך שבועות ננקה 90% מכתם הנפט"

נשיא ארצות הברית אמר בנאומו בבית הלבן כי בתוך ימים או שבועות ינוקו 90% מכתם הנפט המתפשט במפרץ מקסיקו. אובמה הבטיח לחייב את חברת BP לפתור את ”אסון הטבע הגדול בתולדות ארה”ב"

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"בתוך מספר ימים או שבועות נאסוף 90% מהנפט שבמפרץ מקסיקו" – כך אמר הלילה (רביעי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנאום לאומה האמריקאית שנשא מהחדר הסגלגל שבבית הלבן. "מדובר באסון הסביבתי הגדול ביותר שידעה ארצות הברית. זו מגיפה של ממש, ואעשה כל שביכולתי כדי להילחם בה. אם כי מלחמה זו עלולה להימשך חודשים ואולי שנים".

אובמה הכיר בכך שקיים חוסר ודאות לגבי המצב במפרץ. לדבריו, "עלינו להבין שלמרות מאמצינו – הנפט כבר גרם נזק גדול לחופינו. ברור לנו שמשהו לא עובד". הוא הבטיח לדאוג שהחופים שניזוקו ינוקו ושהנפגעים יקבלו פיצוי הולם מחברת BP, האחראית לדליפה. אובמה הבטיח כי בפגישתו עם יו"ר BP קארל סוונסון, שתיערך היום ב-17:15 (שעון ישראל), ידרוש שהחברה "תפצה את כל נפגעי האסון ותקדיש את כל המאמצים הטכנולוגיים לניקוי כתם הנפט". אובמה הדגיש כי דליפת הנפט במפרץ מקסיקו - תוצר של פיצוץ באסדה של חברת בריטיש פטרוליום (BP) שאירע לפני 56 יום – היא "משבר שמתפתח באיטיות ועמיד בפני מיטב המאמצים ומיליארדי דולרים של הממשלה ותעשיית האנרגיה".

יחד עם זאת ביקש אובמה להרגיע את חששות האזרחים. אובמה הסביר כי ממשלתו גיבשה "תוכנית לטווח ארוך", הכוללת טיפול בחופים. במסגרת תוכניתו של אובמה, תוקם ועדת חקירה לבדיקת הכשלים בניקוי המפרץ, במטרה "לבאר את כל העובדות". לדבריו, הוועדה תכלול שבעה מומחים בינלאומיים, ותנסח גם שורה של תקנות חדשות כדי למנוע את הישנות האסון. אובמה הסביר את מדוע החליט להשאיר בעינו את האיסור, שהטיל על פעולות הקידוח באזור. "לא אאפשר קידוח נפט באזור עד שלא נבין את העובדות לאשורן", אמר.

דקות לאחר סיום הנאום התייחסה חברת BP לדברי אובמה, כי בכוונתו להיפגש מחר עם יו"ר החברה כדי לדון בנזקים הכלכליים והאקולוגיים שנגרמו במפרץ. בתגובת דובר החברה נמסר כי מדובר בתכלית משותפת, הן של אובמה והן של החברה. "אנו שותפים לרצונו של הנשיא לאסוף את כל הנפט ולנקות החופים. אנו מצפים לפגוש אותו ולקיים דיון בונה. מדובר בתכלית משותפת".

"נחייב את BP לשלם על הנזק"

למרות הצהרותיו של אובמה כי יקדיש את כל מאמציו לניקוי הכתם, גורמים באוכלוסייה המקומית של תושבי המפרץ הביעו ספקנות ודאגה ביחס לדברים. בריאיון לרשת "פוקס" אמר תעשיין בכיר כי "אובמה לא התייחס באופן מנחם ומספק לדרכים לפתרון הדליפה. אנו מעריכים שניקוי הכתם לא יימשך פחות מעשר שנים".

דבריו של אובמה מגיעים רקע טענות שלא הגיב בזמן ולא הפגין את המנהיגות הדרושה לטיפול בדליפת הנפט. הבחירה בחדר הסגלגל בבית הלבן, השמורה בדרך כלל למשברים ולמלחמות, מעידה אפוא על חשיבותו של הנושא עבור אובמה.

הנשיא האמריקאי ביקר שלשום בפעם הרביעית במפרץ מקסיקו. במהלך שהותו, ניסה הנשיא לחזק את הרשויות והתושבים, והצהיר כי הממשל יפעל לחייב את BP להחזיר לעסקים ולגורמים פרטיים את כספיהם, עקב אובדן הכנסה שנבע מדליפת הנפט. לדבריו, הדבר החשוב ביותר שהאזרחים האמריקאים הרגילים יכולים לעשות על מנת לאזור לתושבי האזורים שנפגעו, הוא לבקר בחופים.

מדענים אמריקאיים מעריכים כי קצב הדליפה הולך ומתגבר. להערכתם, הנפט באסדה שבמפרץ מקסיקו דולף בקצב של בין 35,000 ל-60,000 חביות ליום. מדובר בעלייה משמעותית בהשוואה להערכות קודמות שפורסמו רק לפני מספר ימים, לפיהן הדליפה מתפרצת בקצב של בין 20,000, ל-40,000 חביות ליום. עד כה זרמו מן הבאר למעלה משני מיליון חבילות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully