וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הקברים: מאות חרדים התפרעו בירושלים

מאות חרדים חסמו רחובות בסמוך לכיכר השבת בירושלים, במחאה על פינוי הקברים בבית החולים ברזילי באשקלון. מנהיג העדה החרדית אמר בעצרת בשכונת גאולה: "עוצרים צדיקים שמוחים על חילול קברים". עיריית י-ם הפסיקה פעילות במספר שכונות חרדיות

מאות חרדים חוסמים אמש (ראשון) את הרחובות הסמוכים לכיכר השבת בירושלים, במחאה על פינוי הקברים בבית החולים ברזילי בירושלים. החל משעות הצהריים הופסקה לסירוגין תנועת התחבורה הציבורית באזור.

ב"הארץ" דווח כי מנהיג העדה החרדית, הרב יצחק טוביה וייס, אמר בעצרת של שמתקיימת בשכונת גאולה כי "עוצרים אברכים צדיקים שמוחים על חילול קברים. אותם צריך להכניס לכלא". הרב דוד שמידל, יו"ר אתרא קדישא, ארגון הפועל לשימור קברי יהודים, הוסיף כי "רק במסירות נפש אפשר לעצור בעד המשחית. אנחנו נילחם גם אם יחפרו קברים של חיילים ושל יהודים אחרים".

בתוך כך, עיריית ירושלים הודיעה אמש על הפסקת פעילות אגפי העירייה במספר שכונות החרדיות, עקב מה שהיא מכנה "התקפות אלימות חוזרות ונשנות ונשנות כלפי עובדי העירייה". בהודעת העירייה צוין כי "מספר עובדי עירייה הוכו במהלך ההפגנות בבירה, מקרה זה מצטרף לשורה ארוכה של אירועים אלימים בהם הותקפו עובדי עירייה ונפגעו מתקנים עירוניים ע"י מפגינים חרדים: חסימת צירי תנועה, הצתת מכולות אשפה, פגיעה ברכבי פיקוח ותברואה, ניפוץ שמשות של רכבים ותקיפת עובדי עירייה במקלות ואבנים. כך גם בשבוע שעבר הוכו עובדים שבאו למחוק גרפיטי בשכונת מאה שערים וכן צוות של הפיקוח על הבנייה".

בעקבות אירועים אלה הנחתה הנהלת העירייה את עובדי האגף לצאת מאותן שכונות, ולעצור לאלתר כל פעילות עד להפסקת האלימות ולהסרת החשש מפגיעה בחיי אדם וברכוש. ראש העיר ניר ברקת אמר כי "עובדי עיריית ירושלים עושים מאמצים עילאיים לתת שירות לתושבי השכונות ולהיטיב עמם, אך במקרים בהם חייהם של עובדי העירייה בסכנה, העירייה לא תהסס לעצור את השירותים עד חלוף זעם. אני מצפה מהמנהיגות החרדית להרגיע את השטח, כדי שנוכל להחזיר את השירותים העירוניים למסלול של שגרה".

"בד"ץ לא יטיל קללה על נתניהו"

בתוך כך, הרב שמואל חיים פפנהיים, דובר בד"ץ העדה החרדית, הכחיש הערב את הפרסומים לפיהם אנשי בד"ץ צפויים להתכנס הלילה בירושלים על מנת להטיל קללה על ראשם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרדו אייל גבאי, במחאה על העתקת הקברים באשקלון וביפו היום. בראיון ל"רדיו דרום", אמר הרב פפנהיים כי בד"ץ העדה החרדית אינו עומד מאחורי הקללה וכי מדובר ב"יוזמה של אנשים פרטיים".

הממצאים שנאספו עד כה במתחם הקברים בבית החולים ברזילי באשקלון , מחזקים את טענת רשות העתיקות לפיה מדובר בקברים פגאנים. ברשות אמרו הערב כי בבדיקה דקדקנית שנערכה במקום לא נמצא זכר לקבר יהודי. ברשות מעריכים עוד שעבודות החפירה באתר באשקלון יסתיימו לכל המאוחר עד הבוקר. בשטח נמצאו מספר מתחמי קבר, בהם נקברו משפחות שלמות, גברים, נשים וילדים, וכן חפצים שנלוו לקבורה.

52 חרדים נעצרו במהלך המהומות לאחר שהגיעו למתחם בית החולים ברזילי באשקלון וניסו לשבש את פעולות הזזת הקברים במקום. חלק מהעצורים חשודים בהצתה וחלקם חשודים בניסיונות להסתנן למתחם. הם יובאו מחר להארכת מעצרם. המשטרה פועלת כדי לאתר ולעצור עשרות חרדים שנמלטים ברחובות הסמוכים לבית החולים.


עדכון ראשון - 21:11 16.5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully