וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות העתיקות: "בברזילי לא נמצא זכר לקבר יהודי"

רמי שני

16.5.2010 / 19:45

52 חרדים נעצרו עד כה לאחר שניסו להסתנן למתחם בית החולים ברזילי ולחבל בפעולות להזזת הקברים. ברשות העתיקות מעריכים כי עבודות החפירה באשקלון יסתיימו הערב או מחר

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: רועי כ"ץ)

הממצאים שנאספו עד כה במתחם הקברים בבית החולים ברזילי באשקלון , מחזקים את טענת רשות העתיקות לפיה מדובר בקברים פגאנים. ברשות אמרו הערב (ראשון) כי בבדיקה דקדקנית שנערכה במקום לא נמצא זכר לקבר יהודי. ברשות מעריכים עוד שעבודות החפירה באתר באשקלון יסתיימו הערב או לכל המאוחר מחר. בשעה זו נעשות עבודות ניקוי וכיסוי של מרבית האתרים שבהם נעשו החפירות, ובמקביל נעשות עבודות באתר המזרחי והאחרון במתחם. בשטח נמצאו מספר מתחמי קבר, בהם נקברו משפחות שלמות, גברים, נשים וילדים, וכן חפצים שנלוו לקבורה.

52 חרדים נעצרו במהלך היום לאחר שהגיעו למתחם בית החולים ברזילי באשקלון וניסו לשבש את פעולות הזזת הקברים במקום. חלק מהעצורים חשודים בהצתה וחלקם חשודים בניסיונות להסתנן למתחם. הם יובאו מחר להארכת מעצרם. המשטרה פועלת כדי לאתר ולעצור עשרות חרדים שנמלטים ברחובות הסמוכים לבית החולים.

כמו כן, כ-20 חרדים ניסו לשכור סירה על מנת לנסות להגיע למתחם בית החולים דרך הים. ככל הנראה, התכוונה הקבוצה להגיע למתחם על מנת לשבש את הפעולות להזזת הקברים שנערכות במקום. במרינה באשדוד דיווחו למשטרה על הקבוצה שביקשה לשכור סירה, ומפקד משטרת אשדוד הנחה את עובדי המרינה שלא לאפשר לקבוצה לשכור סירה.

בצהרים ניסו עשרות מפגינים חרדים להצית שדה קוצים באזור כלא שקמה, לאחר שלא הצליחו להגיע להפגין מול בית החולים ברזילי. 15 מהם נעצרו על ידי המשטרה.

"לא מעבירים קברים בגלל נדל"ן"

מוקדם יותר היום מתח סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) ביקורת חריפה על העתקת הקברים ממתחם בית החולים. לדבריו, ההחלטה להעתיקם היא "איוולת" ו"טעות" של ראש הממשלה נתניהו. "ראש הממשלה טעה כשהחליט כך", אמר ליצמן בראיון לקול ישראל. "זה לא משנה אם אלה קברי יהודים או לא. מה הציבור בחו"ל יגיד אם יפנו קברים יהודים? מה יקרה, למשל, אם ממשלת פולין תעביר קברים בגלל נדל"ן? היינו זועקים "אנטישמים" ומערבים את כל העולם. מה לא היינו עושים? וכאן? שקט".

הוא הוסיף כי, "אם הרבנים יגידו להפגין, אז נצא להפגין. אני לא יודע כרגע על קריאה כזו". בתשובה לשאלה האם מפלגת יהדות התורה צפויה לחולל משבר קואליציוני בגין העברת הקברים, או אף לפרוש מהקואליציה, אמר ליצמן: "נתייעץ השבוע עם הרבנים מה לעשות, אך לא על כל דבר עושים משבר". סגן שר הבריאות חזר ואמר: "התנגדתי מהרגע הראשון להזזת הקברים. זו החלטה שבטעות ביסודה. צדקתי במאה אחוז".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר להעתקת הקברים. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו, כי "אחרי מלחמת לבנון השנייה התקבלה החלטה להקים חדר מיון חדש בצמוד לבית החולים. יש ציבור חרדי חשוב הרואה את עצמו נפגע מההחלטה, אך הגענו להחלטה שיש לבצע אותה וטובת הכלל מכריעה". נתניהו הוסיף כי "זה כלל מנחה: במידת האפשר, אנחנו מתייעצים עם הגורמים השונים אך בסוף מחויבות הממשלה היא לטובת הכלל. כך פעלנו וכך נפעל".

תחת אבטחה כבדה של המשטרה הגיעו הלילה לבית החולים ברזילי דחפורים, טרקטורים ומכולה לצורך העתקת הקברים. עשרות חרדים תושבי ירושלים הגיעו הלילה למקום כדי למחות על המהלך, והמשטרה עיכבה 15 מהם לחקירה.

עדכון ראשון: 15:17

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully