וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת משבר? ישראל ביתנו נמנעה באי אמון

3.5.2010 / 18:19

סיעת ישראל ביתנו החליטה שלא לתמוך בקואליציה בהצבעות היום במליאת הכנסת. "הקואליציה מפילה חוקים שלנו, וכשמטרפדים הצעות שלנו, אי אפשר לצפות מאיתנו שנתמוך בקואליציה"

ניצני מרד בקואליציה: סיעת "ישראל ביתנו" החליטה בישיבתה השבועית שלא לתמוך בקואליציה בכל ההצבעות שהיו היום (שני) במליאת הכנסת. לטענת המפלגה, הסיבה היא כי "כבר זמן רב הקואליציה מפילה חוקים שלנו ולא משתפת איתנו פעולה". סיעת קדימה דרשה הצבעה שמית בהצעת האי אמון שהגישה, בכדי להביך את הקואליציה במהלך ההצבעה השמית. חברי סיעת ישראל ביתנו, כולל שרי המפלגה שנכחו במליאה, לא השתתפו בהצבעה. למרות זאת, שרדה הממשלה את הצבעות אי האמון ברוב של כ-20 חברי כנסת.

דוגמה להפלייתם על ידי הקואליציה, לדבריהם, היא הצעת החוק של ח"כ משה (מוץ) מטלון, הקובעת כי רוצח ראש ממשלה ואסירי טרור לא יוכלו להצביע לכנסת. אתמול החליטה ועדת השרים לחקיקה לדחות את ההצעה, מה שהופך את סיכוייה לעבור במליאה לקלושים. לדברי שר התשתיות עוזי לנדאו (ישראל ביתנו), "כאשר מדובר על שלילת זכות הצבעה מרוצח ראש ממשלה ומטרוריסטים ודבר כזה נדחה, אתה שואל מה קורה כאן. הליכוד מתנגד לדבר כזה? הליכוד היה צריך להיות הראשון שיוזם חוק כזה בלי הסכם, על אחת כמה וכמה כשיש הסכם שמחייב אותו".

לנדאו הוסיף ואמר כי "כשאתה רואה שזה מצטרף להפרות נוספות של הסכמים קואליציוניים, כאשר מטרפדים הצעות שלנו, אי אפשר לצפות מאיתנו שנתמוך בהצבעות שיהיו. או שההסכמים מחייבים את כולם או שהם לא מחייבים אף אחד".

"נתניהו מפר הבטחות סדרתי"

מקדימה נמסר בתגובה לאי ההשתתפות בהצבעת האי אמון בממשלה של חברי "ישראל ביתנו" כי, "גם ישראל ביתנו לא מאמינה לנתניהו. החלטתה התקדימית של הסיעה על שרי הממשלה שבה, שלא להביע אמון בנתניהו, מהווה עדות למצבה הרעוע של הקואליציה המלאכותית והמנופחת ביותר בתולדות ישראל. שבוע שני למושב הכנסת, ונתניהו מתחיל לחוש שכשקורצים לכל הצדדים בסוף לא רואים כלום, וגם שותפיך הטבעיים מבינים שאין על מי לסמוך".

לדברי מ"מ יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יוחנן פלסנר, "נתניהו הפר את כל הבטחותיו הקואליציוניות בתחום האזרחי, וכעת גם ישראל ביתנו מבינה שהקואליציה הזאת לא מובילה לשום מקום ועדיף לחתוך הפסדים. זהו סדק ראשון בקואליציה שילך ויתרחב ככל שאופיו של נתניהו כמפר הבטחות סדרתי ילך ויתגלה".

מהצד השני של הקואליציה, נשמעה היום קריאה לצירוף קדימה לממשלה. בפתח ישיבת סיעת העבודה אמר יו"ר העבודה, שר הביטחון אהוד ברק כי, "אם יסתבר לנו שכדי להשיג את ההתקדמות הנדרשת בתהליך המדיני, נדרשת הרחבת הממשלה, צריך לבחון בכל הרצינות והאחריות להרחיב את הממשלה. העניין עצמו של התקדמות התהליך המדיני מצדיק כל מאמץ, גם אם זה קשור בהרחבת הממשלה ובתועלות לצד המחירים שכרוכים בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully