וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "נשקול ברצינות להרחיב את הממשלה"

3.5.2010 / 15:18

על רקע החידוש הצפוי של המו"מ בין ישראל לפלסטינים, הצהיר שר הביטחון: "אם יסתבר לנו שכדי להשיג את ההתקדמות הנדרשת בתהליך המדיני נדרשת הרחבת הממשלה, נבחן זאת בכל הרצינות והאחריות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

שר הביטחון אהוד ברק מציע לבחון אפשרות להרחבת הקואליציה, אם תושג התקדמות בתהליך המדיני מול הפלסטינים. בפתח ישיבת סיעת העבודה בכנסת שהתקיימה בצהרים (שני) אמר ברק כי "אם יסתבר לנו שכדי להשיג את ההתקדמות הנדרשת בתהליך המדיני נדרשת הרחבת הממשלה, נבחן בכל הרצינות והאחריות את האופציה להרחיב את הממשלה. העניין עצמו של התקדמות התהליך המדיני מצדיק כל מאמץ, גם אם זה קשור בהרחבת הממשלה - לצד המחירים שכרוכים בכך".

בהתייחסו לנושא המדיני אמר ברק כי "חזרתי אתמול בערב מביקור אינטנסיבי בארה"ב. נפגשתי עם כל ראשי הממשל מהנשיא, מזכירת המדינה, היועץ לביטחון הלאומי וכן עם מזכ"ל האו"ם. השיחות היו חשובות ומעניינות והקיפו את הנושאים שעוסקים בהם, בעיקר הנושא המדיני ועם האמריקאים גם הנושא הביטחוני. לאחר ביקורי התחזקה דעתי שהיחסים עם ארצות הברית עמוקים חזקים ויציבים כתמיד. יש ציפייה של ארצות הברית שלצד הגיבוי ושיתוף הפעולה העמוק שישנו בביטחון ובמודיעין, שתימצא דרך שישראל תנוע בדרך לתוכניות מדיניות מול הפלסטינים וגם ברמה האזורית".

על שיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים שצפויות להתחיל ביום רביעי, אמר ברק כי "אני מאמין ומקווה שהן יוכלו להוביל לשיחות ישירות, שיידונו בהן כל נושאי הליבה כדי להניע את התהליך המדיני. זה ידרוש מאמצים שלנו, של הצד השני, של הליגה הערבית ושל האמריקאים. ניסיתי במידת יכולתי לפעול לכך שתהיה הבנה רחבה ועמוקה יותר של עמדותינו וגם בהכרה לכך שהממשלה מחויבת להניע תהליך מדיני ולמצות את כל האפשרויות. אני מעריך שהמבחנים שלנו יהיו בחודשים הקרובים ונצטרך למצות את השפעתנו בממשלה כדי שהיחסים עם האמריקאים ישתנו מהיסוד, ושנקבל החלטות בנושאים המדיניים לצד מה שיידרש מהצד הפלסטיני והערבי".

מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו בשארם א-שייח' עם נשיא מצרים חוסני מובארק. ראש מערך ההסברה הלאומי, ניר חפץ, מסר בצאת שני המנהיגים מהפגישה, כי "ראש הממשלה ונשיא מצרים נועדו בארבע עיניים לפגישה ארוכה שנמשכה יותר משעה וחצי. השיחה התמקדה בחידוש תהליך השלום ובנושאים אזוריים ובילטראליים נוספים. הפגישה התנהלה באווירה חיובית וקונסטרוקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully