וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל לורה בוש: השף הגרמני חטף כאב בטן

השף שבישל למשתתפי כינוס ה-8G בגרמניה כועס על לורה בוש, שהפכה כאב בטן שלה ושל הנשיא האמריקאי לפני שלוש שנים למזימת רצח בינלאומית. לדבריו, הוא לא ניסה להרעיל אותם

השף שבישל למשתתפי כינוס ה-8G בגרמניה ב-2007, כועס על הגברת הראשונה לשעבר של ארצות הברית, בעקבות טענות שהיא מעלה בספרה החדש כי ייתכן שהיא ובעלה ג'ורג' בוש הורעלו במהלך כינוס הפסגה.

בראיון לעיתון הגרמני "דר שפיגל" הגרמני, שחזר השף שטפן דאקהור כיצד הוא נלחץ מעט כששמע שהנשיא בוש התלונן על כאבי בטן לאחר שאכל ארוחות אותן הוא בישל. "מיד פנינו לרשויות הגרמניות כדי למצוא אם יש משהו בתלונות שלהם", סיפר דאקהורן, "אך לא היה דבר".

לדבריו, במהלך הכינוס אספו גורמי טוקסיקולוגיה מדי יום דגימות מהמזון שהוכן במלון המפואר בו התארחו המנהיגים. "לפני הארוחה, במהלך הארוחה, אחרי הארוחה", הוא סיפר.

בספרה האוטוביוגרפי "נאמר מהלב" שיצא לאור בחודש הבא, כותבת לורה בוש כי בני הזוג וחברי משלחת נוספים חלו בעת שהשתתפו בוועידת G8, וכי השירות החשאי חקר את המקרה כהרעלה אפשרית של המשלחת הנשיאותית, אך התשובות לא היו חד משמעיות.

שומר על כבוד המטבח הגרמני

"לכל שף יש הכבוד שלו", הגיב דאקהורן, בן 34, להאשמות. דאקהורן סיפר שהוא והשף הראשי של המלון בישלו עבור ראשי המדינות, בנות זוגם ובכירים, אך לא לשאר אנשי המשלחות, "הם הביאו את הדברים עמם" , שיחזר דאקהורן ל"שפיגל", והוסיף כי האמריקאים, לדוגמה, הביאו קוקה קולה וסוכריות אם אנד אם עם לוגו של הבית הלבן מודפס עליהן.

האוכל שהוגש היה בסגנון גרמני שהוכן מחומרים טריים מהאזור, ודאקהורן טוען שקצין של מחלקת החקירות הגרמנית היה נוכח במטבח בכל רגע. הוא דוחה את טענתה של לורה בוש כי אחרי שהיא והנשיא חלו אנשי הביטחון התרוצצו בשטח וסרקו אותו בניסיון למצוא רעלים. "אף אחד לא התרוצץ בלחץ", הוא אמר. האמריקאים פשוט הזמינו מרק עוף עבור הנשיא.

מקורות במחלקת החקירות מסרו לעיתון כי לא ידוע להם על בהלת הרעלה במהלך הכינוס. גם גורמים בשגרירות ארצות הברית בברלין אמרו כי הם אינם מודעים למקרה.

ומה ג'ורג' בוש חשב על כל המקרה? דאקהורן מספר כי פגש את הנשיא האמריקאי יום אחרי ששתה את מרק העוף, והוא נראה הרבה יותר טוב. לדבריו, בוש לחץ את ידו ושיבח את הארוחות שבישל: "היי בן אדם, אוכל טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully