וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה מתגייסות לחילוץ ישראלים מאירופה

מנכ"ל משרד התחבורה הנחה את חברות התעופה הישראליות להפעיל את כל מטוסיהן כדי לאפשר את שובם של אלפי ישראלים שנתקעו באירופה. חשש: האפר הוולקני יגיע גם לארה"ב

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: רן צימט, קריינות: אילן שניג)

חברות התעופה הישראליות יפעילו את כל מטוסיהן כדי לנסות להחזיר לארץ ישראלים ש"נתקעו" באירופה בעקבות ענן האפר הוולקני. בכך נענו המנהלים הכלליים של החברות לבקשת מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות. במהלך דיון שהיה הבוקר (שני) במשרד התחבורה נבחנו דרכים חלופיות להגעה לישראל ושל פינוי תיירים השוהים בארץ דרך הים והיבשה, אם הענן הוולקני יתקרב לעבר ישראל. גנות הנחה את רשות התעופה האזרחית לאפשר לחברות התעופה הישראליות לטוס גם ליעדים לא "שלהן".

בתוך כך, הודיעה היום חברת "אל-על" כי היא תחדש את טיסותיה למספר יעדים באירופה. זאת לאחר שטיסות רבות של החברה בוטלו בשל הסגר האווירי בשמי אירופה בעקבות ענן האפר הוולקני שמקורו באיסלנד. היעדים אליהם ייצאו טיסות: קייב, סופיה, ברצלונה, ורשה, רומא, מרסיי, מדריד, בוקרשט, פראג ווינה. טרם חודשו טיסות החברה ליעדים נוספים באירופה. בנוסף, חברות התעופה "ישראייר" ו"ארקיע" יקיימו היום טיסות ללרנקה, קייב, מוסקבה ומרסיי. בשלב זה לא ידוע מועדן המדויק.

סוכנות פיקוח הטיסה האירופית "יורוקונטרול", הודיעה כי יתקיימו היום רק כ-30% מהטיסות שהיו אמורות להתקיים ברחבי אירופה. בהודעה נמסר כי בין 8,000 ל-9,000 טיסות צפויות להתקיים, לעומת 28,000 בדרך כלל.

שדות תעופה רבים באירופה יישארו סגורים גם היום. המרחב האווירי בגרמניה יישאר סגור עד השעה 21:00 (שעון ישראל), המרחב האווירי של הולנד יישאר אף הוא סגור עד השעה 15:00. גם המרחב האווירי של בריטניה ורוב שדות התעופה בצרפת יישארו סגורים. שדות התעופה בצ'כיה יישארו סגורים עד השעה 13:00 בצהריים לפחות, והמרחב האווירי בצפון איטליה יישאר סגור עד השעה 21:00 לפחות.

אוסטריה הודיעה כי תפתח את המרחב האווירי שלה. עם זאת, טיסות רבות יישארו מבוטלות. פינלנד תפתח לזמן קצר שני שדות תעופה בתחומה. כמו כן, נפתחו המרחבים האוויריים של בלרוס ובוסניה. שדות התעופה בורדו, מרסיי, ניס, טולוז ומספר שדות נוספים בדרום צרפת יישארו פתוחים עד שעות אחר הצהריים. גם המרחב האווירי של רוסיה יישאר פתוח.

בנוסף, השירות המטאורולוגי הבריטי מסר כי ענן האפר הוולקני עשוי להגיע לחוף המזרחי של ארצות הברית עד שעות הערב.

אמש ערכו מספר חברות תעופה אירופיות טיסות מבחן ולא דיווחו על תקלות. בין החברות אשר ביצעו טיסות מבחן גם חברת התעופה הבריטית "בריטיש איירוויז" אשר הטיסה מטוס בואינג 737 ועל סיפונו חמישה נוסעים, ביניהם מנכ"ל החברה, מהית'רו אשר בלונדון לווילס. מהחברה נמסר כי הם לא נתקלו בשום תקלה במהלך הטיסה. ארגון ACI אירופה אשר מייצג שדות תעופה גדולים והתאגדות של חברות התעופה האירופאיות פרסמו הודעה משותפת בקריאה לשקול מחדש את ההגבלות על הטיסה.

עדכון ראשון: 10:17

המדריך המלא לתקועים באירופה

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully